ویتامینی که با خطر سکته قلبی همراه است

خط سلامت: ویتامین B ۳ که در برخی غذا‌ها مانند غلات نیز وجود دارد، می‌تواند مقدار زیادی ماده شیمیایی به نام ۴ PY را در بدن ما بسازد. این ماده شیمیایی رگ‌های خونی را ملتهب می کند و باعث مشکلات جدی مانند سکته می شود.

ویتامینی که با خطر سکته قلبی همراه است

ویتامین B ۳ این مکمل، مورد استفاده بسیاری از افراد است، در مولتی ویتامین ها گنجانده می‌شود همچنین برای تقویت سلامت به برخی از غذا‌ها مانند غلات نیز اضافه می‌شود.

به گزارش خط سلامت ویتامین B ۳ را باید با احتیاط و طبق دستور پزشک مصرف کرد. نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد قرص ارزان‌قیمتی که افراد زیادی برای سالم ماندن و کاهش کلسترول مصرف می‌کنند ممکن است منجر به حملات قلبی بیشتر شود.

ویتامین B۳ فواید و مضرات آن

ویتامین B ۳ برای افرادی که خود سرانه آن را برای کاهش وزن مصرف می کنند، می تواند خطر حمله قلبی را داشته باشد. دانشمندان متوجه این مشکل با ویتامین B ۳  شدند. بسیاری از کشور‌ها این ویتامین را به مواد غذایی مانند آرد و غلات اضافه می‌کنند، زیرا به سیستم عصبی و رشد اندام‌ها و بافت‌هایی مانند کبد، پوست، مو و سلامت چشم‌ها کمک می‌کند.

ویتامین B ۳ و مصرف بیش از حد آن

می‌توان ژرا به تنهایی یا از طریق ویتامین‌ها خریداری کرد و به افراد کمک می‌کند سالم بمانند و برای مدت طولانی‌تری جوان به نظر برسند، اما نتایج تحقیق منتشر شده در نشریه Nature Medicine نشان داد که برخی افراد بیش از حد از این ویتامین مصرف می‌کنند و ۴ PY بیش از حد دارند.

دکتر استنلی هازن، محقق ارشد این تحقیق گفت: اثرات نیاسین (نوعی ویتامین B ۳) همیشه تا حدودی یک پارادوکس بوده است. علیرغم کاهش کلسترول با نیاسین، مزایای بالینی آن همیشه کمتر از حد انتظار بوده است.

سرویس سلامت ملی بریتانیا می‌گوید که ما معمولاً ویتامین B ۳ کافی را از چیز‌هایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و آرد گندم دریافت می‌کنیم و مصرف بیش از حد یک نوع ویتامین می‌تواند منجر به بیماری کبد شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

اخبار روز ایران و جهان

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان