مدیر عامل گوگل چگونه استرس هایش را کنترل می کند؟ + راز استراحت عمیق بدون خواب (NSDR) را بشناسید

خط سلامت: به دنبال راهی برای بهره مندی از مزایای چرت با قدرت بدون چرت زدن هستید؟ استراحت عمیق بدون خواب (NSDR) را امتحان کنید.

مدیر عامل گوگل چگونه استرس هایش را کنترل می کند؟ + راز استراحت عمیق بدون خواب (NSDR) را بشناسید
استراحت عمیق بدون خواب (NSDR) چیست؟ مشابه یوگا و هیپنوتیزم خواب، استراحت عمیق بدون خواب (NSDR) به شما کمک می کند تا در حالت مراقبه ای از استراحت و آرامش عمیق و چرت زدن قرار بگیرید.

این رویه در هفته‌های اخیر پس از اینکه ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال گفت: استراحت عمیق بدون خواب ( NSDR ) یکی از راه‌های آرامش‌بخش اوست، تیتر خبرها شده است.

استراحت عمیق بدون خواب (NSDR)

به گزارش خط سلامت پس از یک صبح پرتنش یا پر استرس، خود را در یک اتاق ساکت قرار می دهید به نوعی شبیه مراقبه ای برای خواب است، اما قطعا برای کمک به خوابیدن شما طراحی نشده است.

در عوض، نوید می دهد ذهن شما را برای مدت کوتاهی در وضعیتی عمیقاً ترمیم کننده، اما همچنان هوشیار قرار دهد. این تایم اوت می تواند به شما کمک کند در بقیه روز احساس آرامش، تمرکز و کارایی بیشتری داشته باشید. همچنین می تواند به افراد مبتلا به اضطراب در مورد خواب خوب کمک کند.

در اینجا آنچه باید در مورد این چرت برقی بدانید و اینکه چگونه استراحت عمیق بدون خواب (NSDR) می تواند یک شارژ مجدد در سطح اجرایی را به هر کسی ارائه دهد، آمده است.

استراحت عمیق بدون خواب چیست؟

دکتر اندرو هوبرمن -Andrew Huberman-، استاد علوم اعصاب دانشگاه استنفورد که اصطلاح «استراحت عمیق بدون خواب» را ابداع کرد، می‌گوید استراحت عمیق بدون خواب اصطلاحی است برای اعمالی که افراد برای هدایت ذهن خود به حالت آرامش و تمرکز استفاده می‌کنند. 

این تکنیک‌ها برای القای خواب نیستند، بلکه کمک می‌کند تا به حالت رویایی و نیمه متمرکزی برسید که درست قبل از بیداری رخ می‌دهد، زمانی که شما هنوز بیدار هستید، اما آگاهی شما از مکان و زمان کاملاً نیست. 

ایده پشت استراحت عمیق بدون خواب (NSDR) این است که رسیدن به حالت خواب مانند برای مدت کوتاهی به مغز اجازه می دهد تا به شدت استراحت کند. این می تواند کمک کند که در بقیه روز خود احساس بازسازی کنید.

به گفته دکتر کریس وینتر، متخصص مغز و اعصاب، نویسنده کتاب‌های « راه‌حل خواب » و « کودک استراحت‌شده » استفاده از این زمان برای استراحت عمیق واقعاً می‌تواند به شما کمک کند. 

او می‌گوید: همیشه برای من تعجب‌آور بود که چگونه به سختی می‌توانستم بیدار بمانم و با آخرین بیمار صبحم صحبت کنم، اما بعد از استراحت عمیق بدون خواب (NSDR) ، نیمه دوم روز احساس خوبی داشتم.

با این حال، احساس انرژی بیشتر تنها مزیت استراحت عمیق بدون خواب (NSDR) نیست. هوبرمن در یک سخنرانی اخیر اشاره می کند جلسات استراحت عمیق بدون خواب (NSDR) 20 دقیقه ای می تواند به مغز کمک کند تا سریعتر یاد بگیرد و مدت زمان حفظ اطلاعات را افزایش دهد، زیرا این عمل بر روی نوروپلاستیسیته است .

جالب اینجاست که وینتر می‌گوید استراحت عمیق بدون خواب (NSDR)  ممکن است به شما کمک کند تا قبل از خواب بهتر بخوابید یک نتیجه نسبتاً طعنه‌آمیز از تمرینی که قرار نیست مستقیماً به خواب رفتن منجر شود.

تاثیراستراحت عمیق بدون خواب به خواب

تأثیر استراحت عمیق بدون خواب (NSDR)  بر خواب با احساس کنترل بر توانایی ما برای استراحت ارتباط دارد. همه ما شب‌هایی را داشته‌ایم که در رختخواب دراز کشیده‌ایم، اما خواب اتفاق نمی‌افتد . ما به تیک تیک اعداد روی ساعت نگاه می کنیم، زیرا می دانیم که هر دقیقه ای که می گذرد یک دقیقه کمتر از زمانی است که باید بخوابیم و این احتمال را افزایش می دهد که روز بعد احساس خستگی کنیم. گرفتار شدن در آن استرس و ناتوانی، به خواب رفتن را سخت‌تر می‌کند و یک چرخه خود را تداوم می‌بخشد.

وینتر می‌گوید اگر تمرکز خود را از خواب دور کنیم و به جای آن به استراحت بپردازیم، کنترل وضعیت را دوباره به دست می‌گیریم، وی اضافه می‌کند استراحت می‌تواند به اندازه خود خواب ترمیم‌کننده باشد. بنابراین، بدترین سناریو این است که چند ساعت استراحت کنید، اما به احتمال زیاد، اجازه دادن به بدن در حالت آرامش می تواند همان چیزی باشد که در نهایت شما را قادر می سازد تا خواب مورد نیاز خود را داشته باشید.

خواب همیشه تحت کنترل ما نیست، اما استراحت تحت کنترل ماست. می توانم به هر کسی بگویم چشمانش را ببندد و 10 دقیقه استراحت کند.

وینتر توضیح می دهد چقدر خوب این کار را انجام می دهید به وضعیت روحی شما بستگی دارد، اما هنوز در حال استراحت هستید. این دروازه واقعاً عالی برای خواب سالم و راهی برای مقابله با بی خوابی از زاویه ای متفاوت است.

به این ترتیب، استراحت عمیق بدون خواب (NSDR) می تواند به عنوان یک نوع مراقبه برای خواب، بسته به نحوه و زمان تمرین آن استفاده شود. اگر در بعدازظهر استفاده شود، می تواند زمان ارزشمندی برای شارژ مجدد مغز و آماده سازی آن برای انجام بقیه وظایف روزانه باشد. اما در عصر، می تواند ابزاری برای رها کردن تلاش برای کنترل خواب باشد و به آرامی شما را در حالتی آرام قرار دهد، که در نهایت ممکن است به شما کمک کند چرت بزنید.

این به یک موقعیت غیرقابل از دست دادن تبدیل می شود. اگر برای چرت زدن وارد می شوید و چرت می زنید عالی است! اما اگر این کار را نکنید و واقعا در مراقبه هستید و روی تکنیک‌هایی برای استراحت عمیق‌تر کار می‌کنید، اکنون به طور ناگهانی، کنترل را به دست خواهید آورد. وینتر می‌گوید: این کمک می کند فرد ترس از نخوابیدن را از این موقعیت رها کند.

چگونه وارد استراحت عمیق بدون خواب شوید

استراحت عمیق بدون خواب (NSDR) ممکن است یک اصطلاح جدید باشد، اما به احتمال زیاد شما از قبل با دو تکنیک رایج برای این تمرین آشنا هستید: یوگا نیدرا و هیپنوتیزم .

یوگا نیدرا نسخه ای سرد از یوگا است که به جای حرکت از حالتی به ژست دیگر، یوگی ها را وادار می کند دراز بکشند و به مدیتیشن ساختاری گوش دهند که آنها را از طریق پنج حواس خود هدایت می کند. هر لایه با حرکت از یکی به لایه دیگر محو می شود و شما را در حالت استراحت عمیق قرار می دهد.

به گفته هوبرمن، با هیپنوتیزم، با قرار دادن ذهن خود در "حالت آرامش و تمرکز بالا" استراحت عمیقی خواهید داشت. 

این کار را می توان با کمک یک هیپنوتیزم درمانگر انجام داد. 

وینتر می‌افزاید باید زمان پایان ثابتی داشته باشید، زیرا انجام آن در  طولانی‌مدت می‌تواند منجر به «کاهش اینرسی و بی‌حالی» شود.

در نهایت، محیط خود را برای ایجاد یک محیط آرام تنظیم کنید. چیزهایی مانند:

عطر   اسطوخودوس

کم نور کردن چراغ ها 

وینتر می‌گوید درست مانند زمانی که بهداشت خواب را تمرین می‌کنید ، این چیزها به نشانه‌هایی تبدیل می‌شوند که این جلسه استراحت عمیق است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان