رویاهای جنسیتان را تعبیر کنید؟ + دلایل خواب های ممنوعه

خط سلامت: رویاهای جنسی بین زنان و مردان چگونه روی می دهد و دیدن رویاهای جنسی چه ارتباطی با زندگی روانی افراد دارد؟

رویاهای جنسیتان را تعبیر کنید؟ + دلایل خواب های ممنوعه

رویاهای جنسی چرا زیاد می شوند ؟ به گزارش خط سلامت تحقیقات اولیه نشان می دهد حدود 85 درصد از مردان و 75 درصد از زنان گزارش داده اند در مقطعی از زندگی خود رویاهای جنسی دیده اند. مطالعات دیگر نشان می دهد تا 12 درصد از رویاهای مردان و 8 درصد از رویاهای زنان رویاهای جنسی بوده است به عبارت دیگر دیدن رویاهای جنسی عادی است.

رویاهای جنسی و خودارضایی

تحقیقات دیگر نشان داده است فراوانی رویاهای جنسی و شهوانی با تجربیات جنسی افراد در زندگی شان در زمان بیداری موازی است به عنوان مثال افرادی که برای رسیدن به ارگاسم، خود ارضایی می کنند و خیالپردازی های جنسی دارند، رویاهای جنسی و شهوانی بیشتری می بینند.

رویاهای جنسی و فرضیه تداوم

بر اساس فرضیه تداوم ، افکار ، احساسات و تجربیات افراد از یک روز معین در رویاهایی که آن شب دیده اند منعکس می شود. ماری پیر وایلانکورت مورل ، روانشناس دانشگاه کبک و همکارانش گمان می کنند رویاهای جنسی بازتاب نگرانی ها و تجربیات جنسی روزانه فرد است.

همه ما چنین تجربیاتی را تجربه کرده ایم: نگران هستیم که یک پروژه بزرگ را به موقع به پایان نرسانیم و وقتی در رختخواب می چرخیم رویای آن را می بینیم. یا وقتی ما تمام روز را در یک سفر جاده ای گذرانده ایم خواب رانندگی می بینیم.

کاهش عشق ورزی

طبق فرضیه تداوم رویاهای وابسته به عشق جنسی و شهوانی به سادگی منعکس کننده نگرانی ها یا فعالیت های جنسی ما در روز گذشته است.

مطالعات نشان می دهد در چند دهه گذشته، عشق ورزیدن بین شرکای زندگی کاهش یافته و تجرد در بین چند گروه سنی افزایش یافته است

بر اساس یک نظرسنجی، مردان 18 تا 24 ساله بیشترین افزایش مجردی را از 19 به 31 درصد در یک دوره 16 ساله گزارش کرده اند. برخی از عواملی که ممکن است بر روند رابطه جنسی زوج ها تأثیر بگذارد شامل وضعیت اشتغال ، درآمد ، استفاده از اینترنت و رفت و آمد طولانی است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان