4 گیاه آفرودیزیاک برای بهبود رابطه جنسی + 3 داروی خیلی خطرناک

خط سلامت: گفته می شود برخی از گیاهان میل جنسی را افزایش می دهند یا اختلال نعوظ را درمان می کنند. اینها را ممکن است در چای دم کرده یا به عنوان مکمل گیاهی مصرف کنید.

4 گیاه آفرودیزیاک برای بهبود رابطه جنسی + 3 داروی خیلی خطرناک

قبل از افزودن گیاهان دارویی به رژیم غذایی خود با پزشک صحبت کنید.  گیاهانی که میل جنسی را افزایش می دهند می توانند با برخی داروها تداخل داشته باشند .

به گزارش خط سلامت در اینجا چند گیاه وجود دارد که میل جنسی را افزایش می دهند.

جینکوبیلوبا 

این گیاه از برگ های بادبزن شکل درختان موجود در سراسر آسیا می آید. ممکن است جریان خون را افزایش دهد و عملکرد جنسی را در مردان و زنان بهبود بخشد.

یک مطالعه روی زنان نشان داد هنگام ترکیب جینکوبیلوبا  با زوج درمانی ، هیجان بهبود یافته است .

جینسینگ

برخی مطالعات می‌گویند جینسینگ ممکن است هیجان جنسی را در زنان یائسه افزایش دهد و به مردان کمک کند بیماری و اختلال نعوظ را کاهش دهند.

جینسینگ قرمز به ویژه به عنوان یک داروی جنسی محبوب است. بررسی چند مطالعه روی جینسینگ قرمز نشان داد ممکن است برای اختلال نعوظ موثر باشد، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

مطالعه دیگری نشان داد جینسینگ فقط کمی موثرتر از دارونما (داروی ساختگی) برای حفظ نعوظ است. افرادی که باردار هستند یا سرطان های خاصی دارند نباید این گیاه را مصرف کنند.

ماکا

این سبزی ریشه ای در کوه های آند در آمریکای جنوبی رشد می کند و معمولاً به صورت پودر در می آید. در یک مطالعه 12 هفته ای، مردان پس از درمان با 3000 میلی گرم ماکا، افزایش میل را گزارش کردند.

تریبولوس

این گیاهی است که در طب سنتی چینی و هندی به‌عنوان یک داروی مقوی استفاده می‌شود. یک مطالعه نشان داد این ماده به عملکرد جنسی در مردان مبتلا به اختلال نعوظ خفیف تا متوسط ​​کمک می کند.

آیا داروهای آفرودیزیاکی کار می کنند؟

تحقیقات نشان می‌دهد وقتی صحبت از داروهای تقویت‌کننده جنسی به میان می‌آید، بیشتر ذهنی و به دلیل اثر دارونما است.

دارونما یک ماده غیرفعال است مانند یک قرص قند، که به کسی داده می شود که تصور می کند دارو است. این اغلب توسط پزشکان هنگام آزمایش اینکه آیا یک داروی جدید واقعاً کار می کند استفاده می شود - یک گروه از بیماران داروی جدید را دریافت می کنند و گروه دیگر قرص قند را دریافت می کنند، بدون اینکه هیچ یک از گروه ها از مصرف آن مطلع نیستند. گاهی اوقات افراد فقط با مصرف قرص قند احساس بهتری دارند.

" اثر دارونما " زمانی است که به نظر می رسد سلامت جسمی یا روانی یک فرد فقط با مصرف دارونما بهبود می یابد.

برخی از مواد شناخته شده که به عنوان داروی جنسی تبلیغ می شوند بسیار خطرناک هستند مانند:

مگس اسپانیایی

چندین مطالعه نشان داده اند کشنده است. مگس اسپانیایی حاوی سمی به نام کانتاریدین است. این می تواند باعث آسیب کلیه ، خونریزی دستگاه تناسلی و گوارشی و سوزش در دهان شود.

عسل دیوانه

این ماده خطرناکی است که گاهی اوقات به عنوان یک داروی تقویت کننده جنسی استفاده می شود. از شهد بوته رودودندرون می آید و به سمی به نام گرایانوتوکسین آلوده است. می تواند باعث مشکلات قلبی، گیجی و سایر علائم جدی شود. 

یوهیمبه

​ از پوست درختی که در بخش‌هایی از آفریقا رشد می‌کند به دست می‌آید. قرن هاست که از آن به عنوان یک داروی تقویت کننده جنسی استفاده می شود. ظاهراً می تواند به مردان در نعوظ کمک کند. اما یوهیمبه با حملات قلبی و تشنج مرتبط است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان