سیر روی خلق و خو تأثیر می گذارد

خط سلامت: آیا سیر روی خلق و خوی شما تأثیر می گذارد؟

سیر روی خلق و خو تأثیر می گذارد

به گزارش خط سلامت سیرمنبع خوبی از ویتامین B6 است که برای یک سیستم ایمنی سالم مورد نیاز است اما می تواند به ارتقاء خلق و خو نیز کمک کند . سیر همچنین می تواند علائم مرتبط با بی خوابی ، خستگی و اضطراب را از بین ببرد. همچنین نشان داده شده است که سیر آلرژی را بهبود می بخشد زیرا سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

سیر خلق و خو را بهبود می بخشد.

سیر سرشار از ترکیبات گوگردی است که به افزایش سطح گلوتاتیون کمک می کند. این آنتی اکسیدان بخشی از اولین خط دفاعی بدن در برابر استرس است. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد سیر به مبارزه با استرس و کاهش علائم اضطراب و افسردگی کمک می کند.

سیر بر سطوح انتقال دهنده عصبی سروتونین تأثیر می گذارد و در نتیجه مصرف سیر حافظه را تقویت می کند .

سیر اغلب به عنوان چاشنی استفاده می شود، مطالعه ای نشان داد سیر سطوح چندین هورمون مرتبط با استرس از جمله کورتیزول را کاهش می دهد.

سیر می تواند برای سلامتی مفید باشد، خلق و خو را بهبود بخشد و زندگی جنسی را تقویت کند.

خوردن سیر می‌تواند سلامت را تقویت کند اما به خاطر داشته باشید برای از بین بردن بوی سیر، چند شاخه جعفری بجوید.

سیر می تواند سلامتی را بهبود بخشد

سیر برای طعم دادن به آشپزی عالی است، اما سیرهمچنین می تواند سلامت را به روش هایی که شما را شگفت زده می کند، تقویت کند.

تحقیقات یک ماده شیمیایی در سیر پیدا کرده است که می‌تواند باکتری‌هایی را که باعث عفونت‌های خطرناک ریه در افراد مبتلا به فیبروز کیستیک می‌شوند، از بین ببرد.

کارشناسان دانشگاه ادینبورگ اعلام کردند آلیسین - که با خرد کردن سیر خام استخراج می شود - می‌تواند یک درمان موثر در برابر گزیدگی برخی از حشرات باشد.

قدرت دارویی سیر

دکتر دومینیک کامپوپیانو می‌گوید: قدرت دارویی سیر سابقه‌ای غنی دارد که به هزاران سال قبل بازمی‌گردد، اما ساختار شیمیایی آلیسین تنها در دهه 1940 آشکار شد.

خوردن سیر سلامت را تقویت می کند.
سرماخوردگی

تصور می شود سیر به پیشگیری از سرماخوردگی و کاهش علائم کمک می کند. این بازی می تواند مغز را برای تفکر استراتژیک آموزش دهد.

عادت های سالم

آنتی‌اکسیدان‌های سیر سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند، در یک مطالعه نشان داده شد مصرف روزانه سیر دفعات سرماخوردگی‌ را بیش از 60 درصد کاهش می‌دهد. علائم سرماخوردگی نیز تا 70 درصد کاهش یافته است.

مطالعه دیگری نشان داد دوز بالای عصاره سیر می تواند تعداد روزهای بیماری با سرماخوردگی یا آنفلوانزا را تا 61 درصد کاهش دهد.

فشار خون

به نظر می رسد دوزهای بالای سیر برای افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند، سطوح پایین تری دارد.

کلسترول

گفته می شود که سیر از طریق گشاد کردن رگ های خونی به کاهش کلسترول کمک می کند.

تیروئید

گفته می شود سیر به بیماری های پرکاری تیروئید کمک می کند زیرا حاوی سطوح بالایی از ید است.

آکنه

یک حبه سیر خام را روی آکنه بمالید .آنتی اکسیدان های موجود در سیر باکتری هایی را که گاهی باعث آکنه می شود از بین می برند.

حالت

سیرمنبع خوبی از ویتامین B6 است که برای یک سیستم ایمنی سالم مورد نیاز است اما می تواند به خلق و خونیز کمک کند. سیر همچنین می تواند علائم مرتبط با بی خوابی ، خستگی و اضطراب را از بین ببرد.

آلرژی

همچنین نشان داده شده است سیر آلرژی را بهبود می بخشد زیرا سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

خواص ضد سرطانی

سیر را خرد کرده یا له کنید و بگذارید چند دقیقه بماند تا از آن استفاده کنید تا از دی آلیل دی سولفید که در مطالعات نشان داده شده است تا میزان بروز برخی سرطان ها را کاهش دهد، حداکثر استفاده را ببرید.

سطح قند خون

سیر ترشح انسولین را افزایش می دهد و سطح قند خون را در بدن تنظیم می کند به خصوص اگر بیماری دیابت داشته باشید.

به کمبود آهن و کم خونی کمک می کند

سیر به کم خونی و کمبود آهن کمک کند زیرا دی آلیل دی سولفید تولید پروتئینی را افزایش می دهد که به جذب و آزادسازی آهن کمک می کند و متابولیسم آهن را بهبود می بخشد.

زندگی جنسی

از آنجا که سیر گردش خون را افزایش می‌دهد، گفته می‌شود که می‌تواند زندگی جنسی را تقویت کند.

دندان درد

مقداری سیر له شده را روی دندان دردناک قرار دهید تا به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد درد به تسکین درد کمک کند، اما ممکن است لثه های شما را تحریک کند.

هضم

آلیسین موجود در سیر غشاهای مخاطی معده را تحریک می کند، به ترشح شیره معده کمک می کند و به کاهش فعالیت بیش از حد که می تواند منجر به سوء هاضمه شود کمک می کند. همچنین موجب فعال شدن روده بزرگ می شود، که می تواند از یبوست و اسهال جلوگیری کند.

ضد قارچ

سیر دارای خواص ضد قارچی است، بنابراین می توانید پاهای خارش دار را در آب سیر خیس کنید تا قارچی که باعث ایجاد بیماری پای ورزشکار می شود را از بین ببرید یا سیر خام را روی پاهای خود بمالید.

از نیش پشه اجتناب کنید

بر اساس مطالعه‌ای در هند، پشه‌ها از سیر متنفرند و ظاهراً می‌توانید با استفاده از سیر روی پوست خود یا نگه داشتن مقداری از سیر در نزدیکی آن‌ها برای دفع حشرات، از آن‌ها جلوگیری کنید.

تصور می شود ترکیبات شیمیایی موجود در سیر به کاهش التهاب مرتبط با اشکال مختلف آرتریت روماتوئید کمک می کند.

کاهش وزن

گفته می‌شود سیر چربی را از سلول‌ها حذف می‌کند، متابولیسم را افزایش می‌دهد و یک ادرارآور است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان