روز را با 5 نوشیدنی بدون استرس آغاز کنید

خط سلامت: حقایق بسیار نگران‌کننده‌ای در رابطه با بیماری‌های روانی آشکار شده است که یکی از آنها این است که نیمی از بیماری‌های روانی در سن ۱۴ سالگی شروع می‌شوند. واقعیت دیگر این بود که خودکشی دومین عامل مرگ و میر در بین افراد در گروه سنی 15 تا 29 سال است. عوامل داخلی و خارجی برای آن وجود دارد به عنوان مثال نوع محیط در حلقه دوستان یا خانواده یک فرد تأثیر مستقیمی بر سلامت روان او دارد. به طور مشابه، کیفیت رژیم غذایی نیز در وضعیت ذهنی تأثیر می گذارد.

روز را با 5 نوشیدنی بدون استرس آغاز کنید

به گزارش خط سلامت غذاهای خاصی وجود دارند که تأثیر مثبتی بر سیستم گوارش دارند و با استرس اکسیداتیو در بدن مبارزه می‌کنند و در نتیجه تنظیم بهتری برای خلق و خوی و سطح استرس در ذهن ایجاد می‌کنند بنابراین اگر اخیراً بیش از حد استرس واضطراب داشته اید، ممکن است بخواهید سعی کنید رژیم غذایی خود را اصلاح و غذاهای ناسالم را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

برخی نوشیدنی های طبیعی به راحتی در دسترس هستند که می توانید برای تسکین استرس یا اضطراب مصرف کنید. به برخی از این موارد نگاهی بیندازید:

چای ماچا

این دم نوش چینی اخیراً در کانون توجه قرار گرفته است. ماچا حاوی فلاونوئیدها و L-theanine است که به دلیل اثرات آرامش بخش آن بر بدن شناخته شده است. همچنین خلق و خو را بهبود می بخشد و تأثیر مثبتی بر شناخت دارد.

چای جینسنگ هندی

جینسنگ هندی به دلیل خواص خواب آور آن محبوب است و معمولاً به عنوان یک درمان خانگی برای غلبه بر بی خوابی استفاده می شود. جینسنگ هندی یک ابرقهرمان ضد استرس است که به بدن کمک می کند تا از استرس بلندمدت و کوتاه مدت بهبود یابد. برای مبارزه با خستگی و غلبه بر اضطراب و استرس شناخته شده است.

چای زردچوبه

چای زردچوبه را می توان به عنوان یک چای ضد استرس دم کرد و روزانه آن را برای غلبه بر اضطراب نوشید. سطح سروتونین را در بدن افزایش می دهد که برای خلق و خو و کنترل الگوهای خواب و اشتها ضروری است. این به این دلیل است که کورکومین ترکیب فعال زردچوبه در برابر اضطراب و افسردگی است.

چای زنجبیل

زنجبیل یک ادویه جادویی است که یک درمان خانگی عالی برای تعدادی از بیماری ها، فیزیولوژیکی و روان است. این ماده دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و همچنین در برابر استرس و تقویت ایمنی موثر است.

چای جو دوسر

چای جو دو سر این چای سرشار از ویتامین های A و B و همچنین سایر مواد معدنی ضروری و ریز مغذی است. به دلیل اثر آرام بخش و تسکین دهنده آن بر اعصاب محبوب است و با کاهش استرس عمل می کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان