شیوه‌ای ساده برای رشد نوزادان نارس

رشد نوزادانی که زودتر از موعد به دنیا می آیند و به عنوان نوزادان نارس شناخته می شوند دغدغه خانواده ها و متخصصان است محققان به تازگی یافته ای را در اختیار گذاشته اند که موجب کمرنگ تر شدن این استرس و دغدغه می شود .آنان می گویند حمایت عاطفی مادر از نوزادانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند، موجب رشد مغزی نوزادان نارس می‌شود.

 شیوه‌ای ساده برای رشد نوزادان نارس

به گزارش خبرنگار خط سلامت مطالعه‌ی دانشمندان دو دانشگاه کلمبیا و هلسنیکی نشان داد که حمایت از ارتباط عاطفی بین مادر و نوزادان بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان منجر به رشد مغزی نوزادان نارس می‌شود .

در این مطالعه عملکرد شبکه‌ی مغز نوزادان نارس پس از 4 هفته مداخله مورد بررسی قرارگرفت تا مشخص شود تقویت ارتباط عاطفی مادر با نوزاد چه اثری را روی نوزادان نارس بر جای می‌گذارد.

این مطالعه نشان داد که حمایت‌های عاطفی والدین در طول درمان نابهنجاری‌های رشدی را در نوزادان نارس کاهش داده و عملکرد مغز نوزادان نارس را ارتقا می‌بخشد.

به گفته‌ی پروفسور سامپسا درمان نوزادان نارس در بخش مراقبت‌های ویژه بسیار بهبود یافته است اما رشد مغزی در نوزادان نارس هنوز یک چالش جهانی است.

محققان در سال‌های اخیر با توجه به محرک‌های حسی خاص مثل موسیقی، ماساژ، تماس پوستی با پوست رویکردهای مختلفی را برای غنی سازی محیط نوزادان نارس هنگام مراقبت‌های ویژه از نوزادان نارس مورد توجه قرار داده اند.

با توجه به یافته‌های اخیرتعامل طبیعی عاطفی بین والدین و نوزادان نارس از اهمیت خاصی برخوردار است که منجر به بهبود مستقیم فعالیت‌ شبکه‌های مغزی می‌شود که پایه و اساس عملکرد عصبی - شناختی مادام العمراست. به گفته‌ی دانشمندان یافته‌های حاضر به لحاظ جهانی حائز اهمیت و یک پیشرفت جهانی است زیرا بدون نیاز به دارو یا مراقبت‌های بهداشتی در دسترس قرار دارد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان