چرا برخی از زنان باردار چاق می شوند ؟ / اگر باردار هستید بخوانید

خط سلامت: کیفیت رژیم غذایی مادر، بر رشد دوران بارداری و نتایج درازمدت سلامت کودک تأثیر می‌گذارد.

چرا برخی از زنان باردار چاق می شوند ؟ / اگر باردار هستید بخوانید

به گزارش خط سلامت استرس در دوران بارداری که اغلب به دلیل نگرانی در مورد سلامت جنین و اضطراب ها ی مربوط به ایفای نقش مادری، افزایش می‌یابد، ممکن است تلاش‌ها برای داشتن رژیم غذایی سالم را از مسیر منحرف کند.

رابطه بین استرس و رژیم غذایی ناسالم

افرادی که سطح استرس بالاتری دارند، تمایل به دریافت چربی بیشتری دارند. اگر استرس زیاد باشد، تمرکز لازم برای فکر کردن به هیچ چیز را نداریم، و برایمان مهم نیست که چه می‌خوریم. در یک مطالعه جدید، محققان برای بهبود رژیم غذایی زنان باردار دارای اضافه وزن یا چاق، ارتباط بین استرس و مصرف موادغذایی چرب را شناسایی کردند.نتایج نشان داد دو مهارت مرتبط با تفکر یعنی برنامه ریزی و اجرای آن برنامه ها، در زنان باردار که استرس آنها بالا بود ضعیف است و این شکاف های مهارتی با مصرف چربی بیشتر مرتبط است.

یک راه جدید برای داشتن رژیم غذایی سالم

نتایج یک تحقیق نشان داد، آموزش به زنان باردار دارای اضافه وزن، برای بهبود توانایی در برنامه‌ریزی و پیشرفت به سمت اهداف، به آن ها در داشتن رژیم غذایی سالم و کاهش چربی در رژیم غذایی‌ کمک می کند. مداخلات کاهش وزن اغلب شامل یک رژیم غذایی یا برنامه غذایی تجویز شده است و به شما گفته می شود که آن را دنبال کنید. اما این منجر به تغییر رفتار در بلندمدت نمی شود. نحقیقات نشان می‌دهد، مداخله‌ای که برای کاهش استرس طراحی شده است، به عنوان نقطه شروعی برای بهبود رژیم غذایی عمل می‌کند. تقویت توانایی برنامه‌ریزی، انعطاف‌پذیری و نظارت بر رفتار، به‌ویژه هنگام انتخاب غذا می تواند، کلید تغییر الگوهای غذایی باشد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان