این میوه را جایگزین قرص خواب کنید

خط سلامت: خوردن میوه های استوایی مانند آناناس می تواند به افزایش سطح ملاتونین بدن کمک می کند.

این میوه را جایگزین قرص خواب کنید

آناناس مجموعه ای از مواد مغذی حمایت کننده از خواب، از جمله مقداری ملاتونین و همچنین ویتامین C ، منیزیم و فیبر را ارائه می دهد.

به گزارش خط سلامت این مواد مغذی می‌توانند به تنظیم چرخه خواب و بیداری شما، تقویت آرامش و جلوگیری از هوس‌های شبانه کمک کنند.

خوردن آناناس سطح ملاتونین را تا 266 درصد افزایش می دهد. آناناس همچنین سروتونین و تریپتوفان نیز دارد؛ این مواد از تولید ملاتونین در بدن حمایت می کنند.

آناناس سرشار از ویتامین C است

آناناس سرشار از ویتامین C است و 79 میلی گرم از آن تقریباً 90 درصد از نیاز روزانه به ویتامین ث را بر آورده می کند.

ویتامین C تولید سروتونین را افزایش می دهد. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که به تنظیم خلق و خو و کیفیت خواب شما کمک می کند.

آناناس حاوی مقداری منیزیم به میزان 20 میلی گرم در هر فنجان است.منیزیم به دلیل خاصیت آرامش بخشی شناخته شده است، همچنین بین سطح منیزیم و کیفیت خواب بهتر ارتباط وجود دارد.

خوردن آناناس قبل از خواب 

 آناناس بهبود فوری کیفیت خواب را تضمین نمی کند، اما می تواند بخشی از یک رژیم غذایی مناسب برای خواب باشد.

بهترین زمان خوردن آناناس 

بهترین زمان برای خوردن آناناس به عنوان عصرانه است. محتوای فیبر موجود در آن می تواند به رفع گرسنگی کمک کند و از هوس های شبانه که ممکن است خواب را مختل کند، جلوگیری می کند.

نوشیدن آب آناناس یک تا دو ساعت قبل از خواب به افزایش سطح ملاتونین بدن هنگام خواب کمک می کند. با این حال آناناس حاوی قند طبیعی است که سطح قند خون را افزایش می دهد که  می تواند خواب را مختل کند.

میوه هایی مانند مانند گیلاس، کیوی و موز می توانند به خواب بهتر کمک کنند. این میوه ها حاوی ملاتونین یا مواد مغذی حمایت کننده از خواب هستند که می توانند استراحت شبانه را تضمین کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان