سوء استفاده عاطفی چه نشانه هایی دارد؟ + فیلم

خط سلامت :سوء استفاده عاطفی (Emotional Abuse) راهی برای کنترل شخص دیگری با استفاده از احساسات انتقاد، شرمساری، سرزنش یا توهین دیگران است.

سوء استفاده عاطفی چه نشانه هایی دارد؟ + فیلم

به گزارش خط سلامت،

در اینجا شش روش پنهانی وجود دارد که یک شریک شما می تواند از شما برای ترک نکردنشان سو استفاده کنند

شماره یک ، آنها شما را از دوستان و خانواده‌تان دور نگه می دارند دیدگاه‌های بیرونی را حذف می‌کنند،بنابراین روایت آنها تنها روایتی است که می‌توانید بشنوید

شماره دو، آنها از یک دقیقه محبت‌آمیز به حالت تهاجمی تغییر می‌کنند. که آن را بسیار گیج کننده می کند در مورد اینکه آیا این یک رابطه خوب است یا خیر.

شماره سه، آنها اعتماد شما به هوش و توانایی شما برای انجام کارها را از بین می برند، بنابراین شما شروع به این سؤال می کنید که آیا حتی می توانید بدون آنها سرگرم کننده باشید یا خیر.

شماره چهار، دسترسی شما به پول و نظارت بر مخارج خود  را محدود می کنند که باعث می شود شما آن ها را ترک کنید

شماره پنج ، آنها تهدید به آسیب رساندن به خود یا شما می کنند که شما را پر از ترس می کند و این یک راه قدرتمند برای کنترل شما و جلوگیری از ترک شماست

شماره شش ، در زمانی است که احساس می کنند شما را از دست می دهند آنها شروع به دادن قول هایی برای تغییر می کنند سوء استفاده با جذابیت و عشقی که در ابتدای رابطه دیدید جایگزین می شود و می خواهید باور کنید که می تواند بهتر شود، پس یک شانس دیگر به آن ها می دهید و این چرخه ادامه می یابد.

 

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان