چرا باید قبل از خواب به صورت تان وازلین بمالید؟

خط سلامت: آیا وازلین راه حلی برای خشکی پوست است؟ یکی از این روش‌های مفید مالیدن وازلین روی صورت است تا پوستی نرم و مرطوب داشته باشید.

چرا باید قبل از خواب به صورت تان وازلین بمالید؟

چرا باید قبل از خواب به صورت تان وازلین بمالید؟

به گزارش خط سلامت این روش باعث می‌شود افراد شب‌ها قبل از خواب تمام صورت خود را با وازلین بمالند. این افراد می گویند صبح با پوستی کاملا آبرسان و نرم از خواب بیدار می شوند.

این به این دلیل است که مومیایی کردن پوست را کم و بیش "در بر می گیرد" از خروج رطوبت جلوگیری می کند. اگر به طور طبیعی پوست خشکی دارید، ممکن است از «قفل کردن» رطوبتی که دارید با یک لایه وازلین سود ببرید . به گفته بسیاری از افراد، این روش بسیار بهتر از مالیدن انواع مرهم و لوسیون روی پوست است.

وازلین و منافذ مسدود شده پوست

تحقیقات نشان می دهد وازلین منافذ پوست را مسدود نمی کند، زیرا فقط یک لایه محافظ را تامین می کند و در واقع توسط پوست جذب نمی شود به همین علت موجب جوش روی پوست صورت نمی شود.

مالیدن وازلین روی کل صورت چندان خوشایند به نظر نمی رسد. با این حال، این روش، که به آن 'slugging' گفته می شود، طرفداران زیادی دارد.

اکثر افرادی که از این روش استفاده می کنند پوست خشکی دارند، بنابراین اگر پوست چرب دارید، ممکن است بخواهید از این روش استفاده کنید.

به علاوه، اگر تا به حال از وازلین استفاده نکرده اید، بهتر است قبل از مالیدن وازلین آن را روی پوست خود آزمایش کنید. به این ترتیب مطمئن می شوید به نفت که یکی از مواد تشکیل دهنده آن است حساسیت ندارید.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان