فیلم / والدین هلیکوپتری چه کسانی هستند؟

خط سلامت: بسیاری از نوجوانان اغلب احساس می کنند که والدین آنها بیش از حد از آن ها محافظت می کنند و احساس خفگی به آن ها دست میدهد.به این والدین والدین هلیکوپتری می گویند.

فیلم / والدین هلیکوپتری چه کسانی هستند؟

فرزندپروری با هلیکوپتر اصطلاحی است که برای توصیف اینکه چگونه برخی از والدین توجه بسیار زیادی به زندگی فرزند خود دارند، تا حدی که بسیاری از تجربیات و دانش کودک را کنترل می کنند، استفاده می شود.

به گزارش خط سلامت، برخی ممکن است استدلال کنند که انجام این کار به کودک اجازه می دهد تا با خیال راحت رشد کند، اما عواقب نامطلوبی دارد که به کودکان اجازه نمی دهیم زندگی را خودشان تجربه کنند.  در اینجا پنج راه وجود دارد که فرزندپروری با هلیکوپتر می تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد.

1- شما برای تصمیم گیری فوق العاده به والدین خود وابسته هستید.

والدین هلیکوپتری تمایل دارند تصمیمات مهمی برای شما بگیرند، به جای اینکه به شما اجازه دهند آن را امتحان کنید. آنها می ترسند اجازه دهند شما کار اشتباهی انجام دهید.

اگر آن‌ها این کار را تا زمانی که بزرگ‌تر شوید ادامه دهند، دیگر فرصتی برای یادگیری چگونگی مستقل بودن و به عهده گرفتن مسئولیت‌ها نخواهید داشت. هر کاری که در بزرگسالی انجام می دهید ابتدا به تایید والدین شما نیاز دارد. این وابستگی باعث کاهش رشد شما به عنوان یک فرد و در نتیجه کاهش توانایی شما برای عملکرد در جامعه می شود.

۲- مهارت های زندگی شما توسعه نیافته است.

از آنجایی که والدین هلیکوپتر کنترل می کنند، ممکن است فرصتی برای توسعه مهارت های زندگی که مهم هستند را نداشته باشید. مانند ارتباط موثر با دیگران. این نتیجه مستقیم وابستگی بیش از حد به دیگران است. بدون توانایی کاوش در جهان به تنهایی، بسیاری از درس ها و تجربیاتی را که زندگی ارائه می دهد از دست می دهید.

3. سطوح بالایی از اضطراب و افسردگی را تجربه می کنید.

چندین مطالعه در داده های حکایتی از مشاوران کالج نشان می دهد که دانش آموزان کالج با والدینی که بیش از حد در زندگی تحصیلی خود درگیر هستند، بیشتر احتمال دارد

اضطراب و افسردگی را تجربه کنند. نسل جوان نیز امروز در معرض همین استرس است. دلایل زیادی وجود دارد که دانشجویان در محیط تحصیلی اضطراب بیشتری را تجربه می کنند.

 4- حس خود و عزت نفس پایینی دارید.

والدین هلیکوپتر سعی می کنند تمام مشکلات را برای شما انجام دهند. بدون توانایی تشخیص چیزها توسط خودتان، شما یک احساس سالم از هویت ایجاد نمی کنید. همراه با تمایل والدین هلیکوپتری به محدود کردن زندگی اجتماعی شما، این تنها انزوا و تنهایی شما را افزایش می دهد. این اغلب منجر به عزت نفس پایین می شود، به خصوص در سال های نوجوانی.

5- شروع به کینه توزی از والدین خود می کنید.

در کودکی، شما کنجکاو هستید و می خواهید دنیا را با شرایط خودتان کشف کنید. وقتی والدین این فرصت را به دلیل محافظت بیش از حدشان از دست می دهند، می توانید بزرگ شوید که از والدین خود رنجیده باشید. در نتیجه، ممکن است شروع به بازی کنید و سال‌های نوجوانی سرکش را رهبری کنید، که می‌تواند خطرناک باشد. ممکن است از گوش دادن به حرف والدین خود دست بکشید و شروع به معاشرت با افرادی کنید که می توانند بر شما تأثیر منفی بگذارند.

از آنجایی که والدین هلیکوپتری اغلب به فرزندان خود نمی آموزند که چگونه از قضاوت خوب استفاده کنند، ممکن است برای شما سخت باشد که بین یک جمعیت بد و یک جمعیت خوب تفاوت قائل شوید. در نهایت هر دو طرف متضرر می شوند. والدین شما به دلیل طرد شدن شما آسیب دیده اند و شما زیر چشمان مراقب آنها احساس خفگی می کنید. این یک رابطه ناسالم است که تنها در صورتی بدتر می شود که هیچ یک از آنها عمل یا تغییر نکند. راه حل های زیادی برای کمک به بهبود این رابطه وجود دارد. محبت و ارتباط کلیدی برای یک رابطه سالم بین والدین و فرزندان است، به خصوص زمانی که حد و مرزها و انتظارات تعیین می شود. همچنین توصیه می شود که والدین به فرزندان خود بیاموزند که اعتماد به نفس داشته باشند و در عین حال برای اکتشاف فردی آزادی عمل داشته باشند.

با والدین هلیکوپتری خود در مورد ناامیدی خود صحبت کنید و با هم راه حلی برای آن بیابید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان