این 5 ماده غذایی غذاهای مغز نام گرفته اند

خط سلامت: یک رژیم غذایی متعادل تمام انرژی مورد نیاز برای فعال نگه داشتن در طول روز را فراهم می کند.

این 5 ماده غذایی غذاهای مغز نام گرفته اند

مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و ترمیم به شما کمک می کند قوی و سالم بمانید و به پیشگیری از بیماری های مرتبط با رژیم غذایی مانند برخی سرطان ها کمک می کند.

به گزارش خط سلامت رژیم غذایی سالم نقش مهمی در حفظ و ارتقاء سلامت مغز ایفا می کند.

 رژیم غذایی سالم، منجر به تقویت عملکرد و حفظ سلامت مغز می شود. بسیاری از میوه ها و سبزیجات وجود دارند که متخصصان آن را به عنوان غذاهای مغز می شناسند.

رژیم غذایی سالم و حفظ سلامت مغز

یک رژیم غذایی سالم انواع میوه ها، سبزیجات و مقداری آجیل را دربر می گیرد.

سلامت مغز و توانایی های مرتبط با آن مانند: تفکر منطقی، تمرکز و توان یادگیری اطلاعات جدید، علاوه بر ژنتیک تا حدودی تحت تاثیر رژیم غذایی است. برخی از موادغذایی که به حفظ و ارتقاء سلامت مغز کمک می کنند، عبارتند از:

زغال اخته

یک رژیم غذایی سالم طیف وسیعی از میوه ها از جمله زغال اخته را در بر می گیرد.

زغال اخته میوه خاصی است که به عنوان غذای مغز شناخته می شود. مزایای زغال اخته، از جمله بهبود رشد کودکی و جلوگیری از زوال شناختی، به تدریج خود را نشان می دهد.

آجیل

آجیل حاوی مواد مغذی است که برای سلامت مغز مفید است. آجیل به عنوان یکی از اجزای یک رژیم غذایی سالم، دارای خواص ضد پیری است که به حفظ قدرت تفکر را در سنین بالا کمک می کند. مصرف طولانی مدت آجیل بر خلق وخوی و میزان شادابی زنان مسن موثر است.

گردو

یک رژیم غذایی سالم مقادیری از گردو را در بر می گیرد.

گردو احتمالاً شناخته شده ترین آجیل تقویت کننده مغز است زیرا حاوی مقدار زیادی از اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه (PUFA) است.

 اسیدهای چرب غیراشباع، به عنوان چربی خوب شناخته می شوند و برای سلامت قلب و همچنین عملکرد سیستم خودایمنی و سیستم عصبی، مناسب هستند. گردو مملو از سایر مواد شیمیایی گیاهی، ویتامین ها و سایر مواد مغذی است که بر نورون های مغز تأثیر مثبت می گذارد.

غذاهای دریایی و تخم مرغ

مصرف غذاهای دریایی بسیاری از مواد مغذی ضروری برای مغز را تامین می کند. به عنوان مثال، ماهی ها غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند.

همچنین غذاهای دریایی منبع عالی پروتئین هستند که منجر به ارتقاء سلامت مغز می شوند. اگرچه مصرف بیش از حد غذاهای دریایی باعث آلودگی سموم عصبی می شود، اما مصرف مقدار کافی از غذاهای دریایی، به عنوان جزئی از یک رژیم غذایی سالم، در دوران بارداری فواید فراوانی برای رشد عصبی جنین دارد.

تخم مرغ نیز مانند غذاهای دریایی دارای اسیدهای چرب امگا 3 است. تخم مرغ همچنین مملو از ویتامین هایی مانند فولات، ویتامین D، ویتامین E، B12، و ویتامین A است که منجر به سلامت مغز می شوند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان