چه مقدار کالری و کربوهیدرات در موز وجود دارد

خط سلامت: موز یکی از سالم ترین و محبوب ترین میوه ها در جهان است. موز حاوی چه مقدار کربوهیدرات و کالری است؟ این چیزی است که ما در این ویدیو به آن نگاه می کنیم.

چه مقدار کالری و کربوهیدرات در موز وجود دارد

یک موز ​​به طور متوسط حدود 105 کالری دارد، اما البته بستگی به اندازه آن هم دارد. در زیر میزان کالری اندازه های استاندارد موز آورده شده است.

به گزارش خط سلامت بنابراین می توانید ببینید که کوچکترین آن معمولاً حدود 70 کالری است و سپس به بزرگترین آن می روید که حدود 135 کالری است. یک فنجان موز ورقه شده حدود 134 کالری و یک فنجان له شده حدود 200 کالری دارد. اگر در مورد اندازه مطمئن نیستید ، می توانید آن را تخمین بزنید. به طور متوسط ​​حدود 100 کالری است.

چقدر کربوهیدرات در یک موز وجود دارد؟

موز تقریباً منحصراً کربوهیدرات و آب است. تنها حدود 3 درصد از کالری از چربی و 4 درصد از پروتئین تامین می شود. کسانی که مراقب مصرف کربوهیدرات خود هستند، مطمئناً علاقه مند به دانستن محتوای کربوهیدرات میوه خود هستند.

بنابراین این محتوای کربوهیدرات است که بیشتر آن شکر در اندازه ها و مقادیر استاندارد موز است. حالا کوچکترین آن حدود 19 گرم شکر دارد و به سمت بزرگترین که حدود 35 گرم شکر است بالا می رویم. یک فنجان موز ورقه شده 34 گرم و یک فنجان له شده حدود 50 گرم است. همچنین موز بسته به اندازه دارای دو تا چهار گرم فیبر است اگر به دنبال محتوای خالص کربوهیدرات هستید، می توانید دو تا چهار گرم کم کنید این کربوهیدرات هایی است که هضم و جذب خون شما می شود.

موز نارس یا سبز حاوی نشاسته مقاوم تری است. بدانید که رسیده بودن موز بر محتوای کربوهیدرات آن تأثیر می گذارد. به طور کلی، موز سبز یا نارس حاوی مقدار زیادی نشاسته مقاوم است که مانند فیبر، کربوهیدرات قابل هضمی نیست. از آنجایی که نشاسته موجود در موز در طول رسیدن به قند تبدیل می شود، موز زرد نسبت به موز سبز دارای نشاسته بسیار کمتری است. در واقع، محتوای نشاسته مقاومتی یک موز کاملا رسیده کمتر از 1 درصد است.

به همین دلیل، تصور می‌شود که کل کالری و محتوای خالص کربوهیدرات موز نارس کمتر از یک موز رسیده با اندازه مشابه است. بنابراین به طور خلاصه، یک موز متوسط حاوی حدود 100 کالری و 25 گرم کربوهیدرات است. هرچه رسیده تر باشد، کربوهیدرات و شکر بیشتری دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان