چه زمانی باید از خیانت در رابطه صحبت کرد؟ / اگر خیانت کرده اید این مطلب کمک می کند رابطه تان را ترمیم کنید

خط سلامت: یکی از مهمترین سوالات پس از خیانت این است که آیا باید به شریک زندگی از خیانت انجام شده صحبت کرد یا نه؟

چه زمانی باید از خیانت در رابطه صحبت کرد؟ / اگر خیانت کرده اید این مطلب کمک می کند رابطه تان را ترمیم کنید

به گزارش خط سلامت دلایل بی شماری وجود دارد که افراد در یک رابطه خیانت می کنند، اما وقتی رابطه خیانت به پایان رسید و هنوز می خواهید در کنار شریک زندگی خود باشید، چه کار باید انجام دهید؟

دکترمگان فلمینگ - مشاور ازدواج و درمانگر جنسی - می گوید: پس از خیانت احساس گناه می کنید ، اگر رابطه خیانت تمام شده است روی خود تمرکز کنید و دلیل داشتن رابطه خیانت را شناسایی کنید.

او توضیح می دهد: بدیهی است رابطه زناشویی و زوجی شما پس از افشا خیانت دچار چالش شود به جای اینکه دنبال مقصر بگردید ببینید چه مشکلی دارید که به سمت خیانت قدم برداشته اید.

به گفته روانشناسان متخصص در حوزه روابط، محافظت از شریک زندگی در برابر دردهای عمیق خیانت ضروری و منطقی است، به خصوص اگر رابطه خیانت کاملاً تمام شده باشد.

سوزان وینتر نویسنده پرفروش و کارشناس روابط زوجی در نیویورک می گوید: در زمان هایی باید راز خیانت را محفوظ نگه داشت .

وینتر می گوید: حقیقت این است که تسکین احساس گناه به قیمت درد عمیقی است که مستقیما همسر فرد را نشانه می گیرد. در حالی که صداقت در واقع نشانه صمیمیت واقعی است، اما مواقعی وجود دارد که تخلیه روانی بار گناه خیانت منجر به دادن اطلاعات بی‌رحمانه و غیرضروری می‌شود که درد روانی همسر را سنگین می‌کند.

به گفته وینتر، تصمیم گیری در مورد اینکه آیا در مورد خیانت به شریک زندگی خود بگویید یا نه وقتی که راز خیانت فاش نشده به عهده خود فرد است .

وینتر پیشنهاد می کند اگر یکبار به او خیانت کرده اید از گفتن این موضوع به شریک زندگی تان خودداری کنید زیرا فقط به او آسیب می رساند.

او توصیه می کند: اما اگر شما با آن فرد رابطه داشته اید قضیه متفاوت است.

به گفته وینتر، وقتی خیانت در واقع تصمیمی بوده که در موارد متعدد گرفته شده و رابطه پنهانی با آن فرد ادامه یافته است، نیاز به "اعتراف قوی تر" به لحاظ روانی وجود دارد.

او توضیح می دهد: این انتخابی بوده که مکرراً انجام شده و عشق و رابطه جنسی شما را از شریک زندگی تان دور کرده است. این تکرار نشان می دهد مشکلی در رابطه یا درون شما وجود دارد.

در این شرایط، وینتر توصیه می‌کند قبل از اعتراف به داشتن رابطه و خیانت ، وارد درمان شوید زیرا لازم است در ابتدا راه‌های صحیح بیان نیازهای فردی خود را در رابطه و رسیدگی به مسائل روحی و روانی و شخصیتی خود را یاد بگیرید.

یک درمانگر همچنین می‌تواند در مورد چگونگی صحبت و گفت و گو که هنگام اعتراف به خیانت باید داشته باشید کمک کند و در صورتی که شما و شریک زندگی تان مایل به ادامه رابطه بودید، به ارائه یک "برنامه برای حرکت رو به جلو" با یک متخصص نیاز دارید.

با این حال، به گفته مادلین میسون روآنتری ، روانشناس و کارشناس روابط و دوستیابی،پی بردن به اینکه شریک زندگی خیانت کرده آسان نیست ، اگر شریک زندگی مشکوک به خیانت باشد، گفتن حقیقت مهم است و انکار آن فایده ای ندارد.

او ادامه داد: پوشاندن و دروغ گفتن در مورد خیانت اوضاع را بدتر می کند، به خصوص برای کسی که به او خیانت شده است. پس با صادق بودن تا حد امکان درد اضافی را به او تحمیل نخواهید کرد.

فقط به یاد داشته باشید برای شریک زندگی تان سخت است که دوباره به شما اعتماد کند. به او حق بدهید تا بتواند خشمگین باشد و فرصت بدهید تا شاید به رابطه برگردد. یادتان باشد شما اشتباه کرده اید و نمی توانید حقی و درخواست اضافی داشته باشید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان