عروسک ویرانه‌های ضاحیه بیروت صدای نسلی است که کودکی‌اش از دست رفته

خط سلامت: در میان خرابه‌های ضاحیه بیروت، عروسکی کوچک و تنها میان ویرانی‌ها به چشم می‌خورد؛ گویی لحظه‌ای از زندگی منجمد شده است.

عروسک ویرانه‌های ضاحیه بیروت صدای نسلی است که کودکی‌اش از دست رفته

 عروسک با لباس‌های خاک‌آلود و چشمانی که به‌نظر بی‌روح می‌آید، نماد کودکانی است که زیر آوار جنگ ، ترس و ویرانی گم شده اند.

به گزارش خط سلامت این عروسک زمانی شاید در دستان یک کودک بود، کودکی که دنیایش پر از خیال و شادی‌های کوچک بود. اما حالا، او از دنیای بازی‌ها و رویاها به دنیای تلخ واقعیت پرت شده، جایی که هیچ امنیت و آرامشی نیست. عروسک، تنها یادگار از لحظاتی است که شاید هرگز بازنگردد.

این تصویر تلخ‌تر از آن چیزی است که به‌نظر می‌رسد. عروسک به‌عنوان نماد کودکی و بی‌گناهی، در دل خرابه‌ها، پیامی از آسیب‌های روحی و روانی نهفته در پس جنگ‌ها و ویرانی‌ها دارد. کودکانی که مجبورند در میان آشفتگی و ناامنی بزرگ شوند، بخشی از دنیای کودکی‌شان را از دست می‌دهند. برای آنها، عروسک‌ها دیگر تنها ابزار بازی نیستند؛ بلکه نمایانگر از دست‌رفتن حس امنیت، امید و آرامش‌ است.

photo_2024-09-28_11-54-19

جنگ و ویرانی تنها ساختمان‌ها را فرو نمی‌ریزد، بلکه روح‌ها و رویاهای کوچک را نیز در هم می‌شکند. عروسک در میان خرابه‌ها، فریادی خاموش است، صدای نسلی که شاید کودکی‌اش برای همیشه از دست رفته باشد.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان