فهرست بیماری‌های خطرناکی که با اضافه وزن سراغ‌تان می‌آیند

خط سلامت: چاقی و اصافه وزن بیماری های بسیار خطرناکی را گریبتنگیر ما می کند.

فهرست بیماری‌های خطرناکی که با اضافه وزن سراغ‌تان می‌آیند

سارا رحمتی رودسری، گفت: چاقی یکی از مشکلات اپیدمیک در سراسر جهان است که بر روی بسیاری از جنبه‌های زندگی افراد و جوامع تأثیر فراوان داشته است.

 وی با عنوان این مطلب که شیوع چاقی به میزان زیادی در کشورهای صنعتی و در حال توسعه رو به افزایش است، افزود: سازمان بهداشت جهانی، چاقی را به عنوان بیماری تعریف کرده است.

رحمتی ادامه داد: چاقی از جمله بیماری‌های مزمن مرتبط با اختلال در متابولیسم چربی است. در این بیماری چربی زیادی در بافت‌های چربی تجمع یافته و سلامت فرد را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: پژوهش‌های صورت گرفته در ایران نشان می‌دهد که شیوع چاقی و اضافه وزن در کشور رو به افزایش است.

رحمتی با عنوان این مطلب که چاقی به طور جدی بر روی سلامت و رفاه بزرگسالان تأثیرگذار است و خطر ابتلاء به طیفی از امراض از جمله دیابت نوع ۲، سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد، گفت: طبق مطالعات مختلف، بیماری‌های مرتبط با اضافه وزن و چاقی در بزرگسالان، شامل آسم، سرطان (لوسمی، پستان، مثانه، رحم، پانکراس، پروستات، روده، مری، آندومتر، سلول‌های کلیوی)، بیماری‌های قلبی عروقی، عروق کرونر، دمانس، افسردگی، اختلالات باروری و تولید مثل، بیماری رفلاکس مری و معده، بیماری کلیوی، کبدی، آرتروز، پانکراتیت، مشکلات بارداری و تولد و اختلالات خواب است.

وی تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد شیوع و بروز چاقی با سبک زندگی ناسالم، به خصوص رژیم غذایی نامناسب و بی تحرکی افزایش می‌یابد. به همین دلیل راهبردهای ارتقا سلامت شامل اصلاح رفتارهای سبک زندگی، یک اصل ضروری در پیشگیری از همه گیری چاقی است.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان