فواید مصرف محدود گوشت قرمز برای سلامتی

خط سلامت: بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهند حذف گوشت قرمز از رژیم غذایی می‌تواند به کاهش وزن، بهبود سلامت قلب و کاهش خطر بیماری‌های مزمن منجر شود.

فواید مصرف محدود گوشت قرمز برای سلامتی

بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهند حذف گوشت قرمز از رژیم غذایی می‌تواند به کاهش وزن ، بهبود سلامت قلب و کاهش خطر بیماری‌های مزمن منجر شود. علاوه بر این، تغییرات مثبت دیگری نیز در بدن شما رخ خواهد داد که از جمله آن‌ها می‌توان به بهبود پوست و کاهش التهاب اشاره کرد.

به گزارش خط سلامت در این مقاله، به بررسی 10 تغییر قابل توجهی که با حذف گوشت قرمز در بدن شما اتفاق می‌افتد، خواهیم پرداخت.

9 فایده حذف گوشت قرمز از رژیم غذایی

کاهش وزن 

گوشت قرمز کالری بالایی دارد. اگر آن را از رژیم غذایی روزانه‌تان حذف کنید، ممکن است کاهش وزنی را مشاهده کنید. یک مقاله مرور در سال ۲۰۱۵ در مجله پزشکی داخلی عمومی گزارش داد افرادی که رژیم گیاه‌خواری دارند، بیشتر از افرادی که رژیم غیر گیاه‌خواری دارند، وزن کم می‌کنند.

ممکن است کمتر دچار اسیدوز شوید

بدن‌های سالم به تعادل pH خوبی نیاز دارند. اما بسیاری از غذاهای راحت امروزی، شامل گوشت قرمز، باعث ایجاد اسید در بدن می‌شوند. گوشت قرمز بار اسیدی بالایی برای بدن تولید می‌کند که باید جذب و خنثی شود. همچنین، اسیدیتۀ بالا در بدن محیط مناسبی برای بیماری ایجاد می‌کند.

ممکن است احساس نفخ کمتری کنید

بدن گوشت قرمز را به آرامی هضم می‌کند و این می‌تواند باعث یبوست، درد شکم و گاز اضافی پس از یک وعده استیک بزرگ شود. در حالی که ممکن است پس از حذف گوشت قرمز مقداری نفخ را تجربه کنید، این عمدتاً به دلیل خوردن غذاهای سالم و غنی از فیبر است. در درازمدت، باکتری‌های سالم در روده‌تان اضافه می‌شوند که ممکن است التهاب بدن را کاهش دهند.

ممکن است پوست بهتری داشته باشید

پوست شفاف از درون شروع می‌شود. با میوه‌ها و سبزیجات بارگذاری کنید، که همچنین حاوی ویتامین‌هایی مانند A، C و E هستند که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد مسبب آکنه کمک می‌کنند.

ممکن است سطح کلسترول شما کاهش یابد

حذف گوشت قرمز به کاهش مقدار چربی‌های اشباع کمک می‌کند که به سطح کلسترول بالا مرتبط هستند. انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند که بیش از ۵ تا ۶ درصد از کالری روزانه خود را از چربی اشباع دریافت نکنید. این تعادل خطر ابتلا به کلسترول بالا را کاهش می‌دهد.

خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را کاهش می یابد

با کنار گذاشتن گوشت گاو، ممکن است از ابتلا به سرطان روده بزرگ یا روده خود جلوگیری کنید، به ویژه اگر این بیماری در خانواده شما شایع باشد. رژیم‌های غذایی غنی از چربی اشباع با افزایش التهاب در بدن مرتبط هستند، و التهاب مزمن با توسعه سرطان در ارتباط است.

 خطر ابتلا به بیماری‌های جدی را کاهش می دهد

حذف گوشت قرمز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را کاهش دهد. گوشت قرمز می‌تواند مقادیر بالایی از چربی‌های اشباع را داشته باشد که با افزایش خطر بیماری‌های قلبی، چاقی و دیابت مرتبط است.

ممکن است انرژی بیشتری داشته باشید

ما به یک قلب سالم، یک سیستم گوارشی سالم و یک ذهن و بدن سالم برای انرژی خوب نیاز داریم. تعویض گوشت قرمز با غذاهای سالم‌تر می‌تواند به افزایش سطح انرژی کمک کند.

کمک به حفظ محیط زیست 

پرورش حیوانات برای غذا به مقادیر زیادی زمین، خوراک، انرژی و آب نیاز دارد. طبق گزارشی که توسط موسسه ورلدواچ منتشر شده، ۵۱ درصد یا بیشتر از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی به کشاورزی حیوانی مربوط می‌شود.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان