نوشیدن چند فنجان قهوه در روز، خطر بیماری‌های قلبی را نصف می‌کند؟

خط سلامت: تحقیقات جدید نشان می‌دهد مصرف سه فنجان قهوه در روز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های متابولیک قلبی را تا ۴۸ درصد کاهش دهد.

نوشیدن چند فنجان قهوه در روز، خطر بیماری‌های قلبی را نصف می‌کند؟

مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه سوچو در چین انجام شده، به بررسی تأثیر کافئین بر سلامت قلب پرداخت و نشان داد که مصرف روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌گرم کافئین با کاهش ۴۱ درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مرتبط است.

به گزارش خط سلامت در ادامه در خصوص این یافته مهم بیشتر توضیح می دهیم.

نوشیدن چه میزان قهوه خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد؟

یک مطالعه نشان می‌دهد که نوشیدن سه فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی متعدد را به نصف کاهش می‌دهد. این تحقیق نشان داد افرادی سه فنجان در روز می‌نوشیدند، ۴۸ درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های متابولیک قلبی مانند دیابت نوع ۲، بیماری عروق کرونر قلب و سکته بودند.

این مطالعه همچنین نشان داد نوشیدن دو فنجان چای در روز احتمال ابتلا به این شرایط را در مقایسه با عدم نوشیدن یک سوم کاهش می‌دهد.

تاثیر کافئین بر کاهش خطر مشکلات قلبی

دانشمندان دانشگاه سوچو در چین، داده‌های بیوبانک بریتانیا را در مورد افراد میانسال در بریتانیا که سلامت آنها برای بیش از یک دهه ترسیم شده بود، تجزیه و تحلیل کردند. نتایج نشان داد اگرچه مصرف چای و قهوه با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با قلب مرتبط است، اما این مطالعه همچنین نشان داد این فواید تنها در مصرف کافئین مشاهده می‌شود.

افرادی که روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌گرم کافئین می‌نوشند، ۴۱ درصد کمتر از افرادی که خودداری می‌کنند، بعداً به بیماری‌های متابولیک قلبی مبتلا می‌شوند. اکثر متخصصان می‌گویند مصرف ۳۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز بی‌خطر است. NHS پیشنهاد می‌کند که زنان باردار نباید بیش از ۲۰۰ میلی‌گرم در روز، معادل دو فنجان قهوه مصرف کنند.

این مطالعه ارتباط بین کافئین، چای و قهوه را نشان داد، اما نتوانست شواهدی دال بر علت پیدا کند یا کشف کند که نوشیدنی‌ها چه چیزی ممکن است مفید باشند.

دکتر چائوفو که سرپرست این مطالعه است گفت: «مصرف سه فنجان قهوه یا ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز ممکن است به کاهش خطر ابتلا به چند بیماری متابولیک قلبی در افرادی که هیچ بیماری متابولیک قلبی ندارند، کمک کند.

یافته‌ها نشان می‌دهد ترویج مصرف متوسط قهوه یا کافئین به عنوان یک عادت غذایی برای افراد سالم ممکن است مزایای گسترده‌ای برای پیشگیری از بیماری های مختلف داشته باشد.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان