این نشانه‌های از هفته ها قبل خطر حمله قلبی را هشدار می دهد

خط سلامت: حملات قلبی در میان افراد جوان، به ویژه در سنین 18 تا 44 سال، به طرز نگران کننده ای در حال افزایش است، حتی در افرادی که سبک زندگی به ظاهر سالم را دنبال می کنند.

این نشانه‌های از هفته ها قبل خطر حمله قلبی را هشدار می دهد

کارشناسان تاکید می کنند بی تحرکی، رژیم غذایی نامناسب و استرس عوامل کلیدی هستند. علائم اولیه شامل درد گردن و شانه، تعریق غیرمعمول و دردهای تیراندازی بازو است. آگاهی و مشاوره پزشکی به موقع می تواند به کاهش خطرات کمک کند.

به گزارش خط سلامت، حمله قلبی در جوانان نسبت به چند سال گذشته با سرعت نگران کننده ای در حال افزایش است. کارشناسان متوجه می شوند که این روند در گروه سنی 18 تا 44 سال رو به افزایش است، از جمله افرادی که به نظر می رسد یک سبک زندگی سالم با برنامه تمرینی منظم و سطح ظاهراً تناسب اندام خوب دارند. به گفته چندین متخصص سلامت، ترکیبی از سبک زندگی کم تحرک، رژیم غذایی بد و استرس از جمله عواملی هستند که می توانند پشت این روند نگران کننده باشند.

علائم حمله قلبی در جوانان

متخصصان قلب می‌گویند علائم حمله قلبی می‌تواند ساعت‌ها، روزها یا هفته‌ها قبل از این رویداد احساس شود و بسیاری از افراد ممکن است این علائم را به‌عنوان سایر مشکلات سلامتی نادیده بگیرند. به عنوان مثال، هرگز درد گردن و شانه را نشانه حمله قلبی نمی‌دانیم. حالت تهوع، سوء هاضمه و سایر ناراحتی های معده نیز به مسائل قلبی عروقی مرتبط نیست. درد تیراندازی در بازو یا فک نیز می تواند از علائم اولیه حمله قلبی باشد. این علائم ممکن است متفاوت از علائم حمله قلبی معمولی مانند درد ناگهانی، سنگینی یا احساس سفتی در قفسه سینه ظاهر شوند و در واقع می‌توانند قبل از حمله قلبی واقعی تجربه شوند و این فرصت را به فرد می‌دهد تا قبل از اینکه خیلی دیر شود به آن رسیدگی کند.

این گزارش نشانه های اولیه کمتر شناخته شده حمله قلبی را که در افراد جوان و فوق العاده متناسب، راه ها یا هفته ها قبل از آن رخ می دهد، برجسته می کند.

عرق کردن

اگر بیشتر از حد معمول عرق می‌کنید و حتی بدون فعالیت فیزیکی دچار تنگی نفس می‌شوید، این می‌تواند علامتی از حمله قلبی قریب‌الوقوع باشد. به گفته کارشناسان، این علائم ممکن است هفته‌ها قبل از حمله قلبی ظاهر شوند. دکتر دیپاک بات، کاردیولوژیست در بیمارستان در نیویورک،  گفت بیدار شدن با عرق بیشتر از حد معمول می‌تواند نشانه‌ای هشداردهنده باشد.

درد در گردن و شانه‌ها

این حالت در زنان شایع است، زیرا حدود نیمی از زنان احساس درد کلاسیک در قفسه سینه را نمی‌کنند. طبق اطلاعات Duke Health، یک زن ممکن است قبل یا در حین حمله قلبی، درد مداوم در ناحیه پشت، گردن، فک یا حتی کتف‌ها را تجربه کند.

خستگی، حالت تهوع، عرق کردن

شخص ممکن است قبل یا در حین حمله قلبی دچار خستگی، عرق کردن و حالت تهوع شود که ممکن است به اشتباه به عنوان سوزش معده یا ترش کردن شناخته شود. اگر بدون فعالیت فیزیکی احساس خستگی غیرعادی و شدید کردید، باید به این موضوع توجه کنید و با کاردیولوژیست خود مشورت کنید.

فشار یا تنگی در قفسه سینه

شخص ممکن است احساس سنگینی، فشار یا تنگی در قفسه سینه کند که با درد متفاوت است و گاهی به عنوان کشیدگی عضله نادیده گرفته می‌شود.

درد تیرکشنده در بازو

بسیاری از افراد ممکن است درد تیرکشنده‌ای را در بازوی خود تجربه کنند که تحمل آن بسیار دشوار است. درد در فک نیز می‌تواند نشانه‌ای از حمله قلبی قریب‌الوقوع باشد.

حملات قلبی در جوانان به طور قابل توجهی افزایش یافته است. داده‌ها نشان می‌دهد که تقریباً ۰.۳ درصد از آمریکایی‌های ۱۸ تا ۴۴ ساله در سال ۲۰۱۹ دچار حمله قلبی شده‌اند، اما سال گذشته این رقم به ۰.۵ درصد یا یک نفر از هر ۲۰۰ نفر رسید که به معنای افزایش ۶۶ درصدی در این موارد در عرض چهار سال است. این داده‌ها نشان می‌دهد که اکنون یک نفر از هر پنج بیمار حمله قلبی زیر ۴۰ سال سن دارد.

کارشناسان بر لزوم توجه به عوامل خطر مانند چاقی، رژیم غذایی نامناسب، سبک زندگی بی‌تحرک و کنترل فشار خون بالا و کلسترول بالا تأکید می‌کنند. افرادی که سابقه بیماری‌های مزمن دارند، باید در مورد رژیم غذایی خود احتیاط بیشتری کنند و از مصرف الکل و سیگار خودداری کنند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان