فواید نوشیدن آب‌میوه نعناع و لیمو برای پوست

خط سلامت: هر گاه تغییری در محیط خارجی یا داخلی بدن به وجود می‌آید، اولین تأثیرات روی پوست ما نمایان می‌شود. ممکن است بیشتر به ظاهر خود توجه کنیم و بخواهیم هر چه سریع‌تر راه‌حلی پیدا کنیم. یکی از مشکلات رایج که بسیاری با آن مواجه‌اند، پوست کدر و غیر شفاف است.

فواید نوشیدن آب‌میوه نعناع و لیمو برای پوست
نوشیدنی نعناع و لیمو ، علاوه بر طعم دلپذیر و طراوت‌بخش، فواید شگفت‌انگیزی برای پوست دارد.

به گزارش خط سلامت این نوشیدنی طبیعی و مقوی، با ترکیبی از ویتامین ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی، می‌تواند به بهبود سلامت و افزایش درخشندگی و رفع تیرگی پوست آن کمک کند.

 فواید نوشیدن آب‌میوه نعناع و لیمو برای پوست

در ادامه به برخی از مهم‌ترین فواید نوشیدن آب‌میوه نعناع و لیمو برای پوست می‌پردازیم:

کاهش جوش و آکنه

نعناع دارای خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی است که به کاهش قرمزی و التهاب پوست کمک می‌کند و از بروز جوش و آکنه جلوگیری می‌کند. لیمو نیز با خاصیت ضدعفونی‌کنندگی خود، به پاکسازی پوست و از بین بردن باکتری‌ها کمک می‌کند.

روشن شدن پوست

ویتامین C موجود در لیمو، به تولید کلاژن کمک کرده و لک‌ها و تیرگی‌های پوست را کاهش می‌دهد. همچنین، نعناع با تحریک گردش خون، به روشن شدن پوست و افزایش درخشندگی آن کمک می‌کند.

تازه شدن و جوان‌سازی پوست

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در نعناع و لیمو، از پوست در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کنند.

تنظیم چربی پوست

نعناع به تنظیم ترشح چربی پوست کمک کرده و از بروز جوش‌های سرسیاه جلوگیری می‌کند.

آبرسانی به پوست

نوشیدن آبمیوه نعناع و لیمو، به هیدراته نگه داشتن پوست کمک کرده و از خشکی و پوسته‌پوستی جلوگیری می‌کند.

چگونه نعناع به دستیابی به پوست سالم و درخشان کمک می‌کند؟

نعناع، که به آن پودینا نیز گفته می‌شود، برای کسانی که از آکنه رنج می‌برند، عالی است. چرا اینقدر مؤثر است؟ برگ‌های نعناع دارای خواص ضدالتهابی و حاوی سالیسیلیک اسید هستند. با گنجاندن نعناع در رژیم غذایی خود، پوست شما کمتر دچار جوش می‌شود و به طور طبیعی درخشان‌تر خواهد شد. علاوه بر نوشیدن آب‌میوه‌ی نعناع، می‌توانید نعناع را مستقیماً به پوست خود به‌عنوان ماسک نیز اعمال کنید.

چگونه لیمو به دستیابی به پوست سالم و درخشان کمک می‌کند؟

همه ما می‌دانیم که لیموها یک منبع قدرت از ویتامین C هستند، که یکی از ویتامین‌های ضروری برای سلامت پوست است. طبق اطلاعات موسسات ملی بهداشت (NIH)، لیموها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و حاوی اسید سیتریک هستند که می‌تواند به تجزیه سلول‌های مرده‌ی پوست کمک کند.

زمانی که پوست شما سلول‌های مرده‌ی کمتری داشته باشد، به طور طبیعی واضح‌تر به نظر خواهد رسید. آب‌لیمو می‌تواند به پیشگیری از مشکلات پوستی مانند جوش‌های سرسیاه و آکنه کمک کند.

چگونه آب‌میوه‌ی نعناع و لیمو را در خانه تهیه کنید؟

تهیه آب‌میوه‌ی نعناع و لیمو در خانه بسیار ساده است. برای تهیه آن، کافی است برگ‌های نعناع، نمک سیاه، آب‌لیمو، عسل، و دانه‌های رازیانه را به مخلوط‌کن اضافه کنید. همه را با هم مخلوط کنید. سپس، یخ را به یک لیوان اضافه کنید و همراه با برش‌های خیار و دانه‌های ریحان بریزید. مخلوط تهیه شده را به لیوان بریزید و خوب هم بزنید. مقداری آب اضافه کنید و لیوان را با یک برش لیمو تزیین کنید. آب‌میوه‌ی نعناع و لیمو شما آماده است!

نکات مهم

افرادی که پوست حساسی دارند، قبل از مصرف این آبمیوه، بهتر است یک قسمت از آن را روی پوست خود تست کنند تا از عدم حساسیت خود اطمینان حاصل کنند.

مصرف بیش از حد لیمو ممکن است باعث خشکی پوست شود، بنابراین بهتر است در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید.

برای نتیجه بهتر، بهتر است این آبمیوه را به صورت روزانه و به طور منظم مصرف کنید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان