10 خاصیت طلای مایع مراکشی برای صورت که نمی دانید

خط سلامت: طلای مایع مراکشی، راز زیبایی پوست شما! روغن آرگان، هدیه‌ای ارزشمند از طبیعت است که پوست شما را به طور شگفت‌انگیزی تغذیه و جوان می‌کند. با خواص بی‌نظیرش، این روغن می‌تواند مشکلات پوستی متعددی از جمله آکنه، خشکی و پیری زودرس را برطرف کند و به شما پوستی درخشان و شاداب هدیه دهد.

10 خاصیت طلای مایع مراکشی برای صورت که نمی دانید

روغن آرگان ، به عنوان یک اکسیر جوانی، سرشار از ویتامین E ، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب ضروری است.

به گزارش خط سلامت، این ترکیبات ارزشمند، پوست را عمیقا آبرسانی کرده، التهابات را کاهش داده و از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. در نتیجه، پوستی سالم‌تر، جوان‌تر و مقاوم‌تر خواهید داشت.

خواص روغن آرگان برای پوست

آبرسانی پوست

روغن آرگان به‌عنوان یک مرطوب‌کننده فوق‌العاده شناخته می‌شود و به همین دلیل در فرمولاسیون بسیاری از لوسیون‌ها و محصولات مراقبت از پوست به کار می‌رود. این خاصیت مرطوب‌کنندگی عمدتاً به وجود ویتامین E در آن برمی‌گردد. ویتامین E، یک آنتی‌اکسیدان محلول در چربی، به بهبود احتباس آب در پوست کمک کرده و باعث هیدراته ماندن پوست صورت می‌شود.

محافظت از پوست در برابر آفتاب

زنان مراکشی قرن‌هاست که از روغن آرگان برای محافظت از پوست خود در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید استفاده می‌کنند. تحقیقی در سال 2013 نشان داد که فعالیت آنتی‌اکسیدانی روغن آرگان می‌تواند از پوست در برابر آثار مخرب رادیکال‌های آزاد ناشی از نور خورشید محافظت کند. این مطالعه نشان داد که روغن آرگان می‌تواند از سوختگی و هایپرپیگمنتیشن جلوگیری کند و در درازمدت ممکن است از ابتلا به سرطان پوست نیز پیشگیری کند.

مقابله با جوش صورت

آکنه هورمونی معمولاً نتیجه ترشح سبوم اضافی به‌وسیله هورمون‌هاست. روغن آرگان دارای اثرات ضد سبوم بوده و می‌تواند به‌طور مؤثر مقدار سبوم روی پوست را تنظیم کند. این روغن می‌تواند در درمان انواع مختلف آکنه مؤثر باشد و در نهایت به صاف‌تر و شفاف‌تر شدن پوست کمک کند.

درمان عفونت‌های پوستی

یکی از کاربردهای سنتی روغن آرگان، تأثیر شگفت‌انگیز آن در درمان عفونت‌های پوستی است. روغن آرگان با داشتن دو ویژگی اصلی، یعنی خاصیت ضدباکتریایی و خاصیت ضد قارچی، می‌تواند به تسریع بهبودی و جلوگیری از بروز عفونت‌های جدید کمک کند.

بهبود جای زخم

مواد آنتی‌اکسیدانی موجود در روغن آرگان قدرت این روغن را بهبود بخشیده و خواص آن را مؤثرتر می‌کند. ترکیب آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین E در روغن آرگان می‌تواند به تسریع بهبود زخم‌ها و بریدگی‌ها کمک کند.

جوانسازی پوست

روغن آرگان از دیرباز به‌عنوان یک روغن جوان‌ساز شناخته شده است. در یک مطالعه اخیر بر روی خانم‌های یائسه، محققان دریافتند که ترکیبی از روغن آرگان خوراکی و موضعی باعث افزایش قابل توجه الاستیسیته پوست و در نتیجه جوانسازی آن می‌شود. شما می‌توانید با استفاده مستقیم از روغن آرگان بر روی پوست یا مصرف منظم مکمل‌های خوراکی، از این فواید بهره‌مند شوید.

کاهش چربی پوست

به‌نظر می‌رسد استفاده از یک روغن برای کاهش چربی پوست کمی عجیب باشد، اما واقعیت این است که روغن آرگان می‌تواند در کنترل چربی پوست افرادی که پوست چرب دارند، مؤثر باشد. این روغن می‌تواند میزان سبوم ترشح‌شده را کاهش دهد و در نتیجه باعث می‌شود پوست صورت کمی مات‌تر به نظر برسد. مطالعات نشان داده‌اند که استفاده دو بار در روز از کرم‌های حاوی این روغن می‌تواند به کاهش چشمگیر چربی روی سطح پوست منجر شود.

بهبود مشکلات پوستی

روغن آرگان حاوی ترکیبات خاصی است که خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی به آن می‌بخشند. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که روغن آرگان تأثیر مثبتی بر رفع مشکلات و بیماری‌های رایج پوستی مانند روزاسه و پسوریازیس داشته باشد.

درمان درماتیت آتوپیک

درماتیت آتوپیک یکی از بیماری‌های پوستی است که معمولاً با نشانه‌هایی مانند خشکی، خارش و قرمزی پوست بروز می‌کند. تحقیقات نشان داده‌اند که روغن آرگان به‌دلیل وجود ویتامین E در ترکیبات خود، می‌تواند تأثیر بسیار خوبی در بهبود و درمان این شرایط پوستی داشته باشد و التهابات ناشی از آن را تسکین دهد.

جمع‌بندی

روغن آرگان خواص شگفت‌انگیزی برای پوست دارد. در این مطلب به 10 مورد از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین خواص آن اشاره کردیم. این روغن می‌تواند به‌صورت خوراکی و موضعی استفاده شود، اما استفاده موضعی آن رایج‌تر است و معمولاً در ترکیبات محصولات مراقبت از پوست دیده می‌شود.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان