مصرف چند عدد تخم مرغ در طول هفته مناسب است؟

خط سلامت: آیا فکر می‌کنید تخم‌مرغ، این خوراکی محبوب و پرمصرف، کاملا بی‌ضرر است؟ شاید برایتان جالب باشد که حتی این ماده غذایی سرشار از پروتئین نیز می‌تواند در صورت مصرف بیش از حد، مشکلاتی برای سلامت بدن ایجاد کند. بسیاری از ما به‌خاطر خواص مفید تخم‌مرغ به آن اعتماد داریم، اما آیا تا به حال به پیامدهای منفی مصرف بی‌رویه آن فکر کرده‌اید؟ در ادامه این مطلب، به بررسی خطرات پنهانی که زیاده‌روی در مصرف تخم‌مرغ به همراه دارد، می‌پردازیم و نشان می‌دهیم چرا تعادل، کلید حفظ سلامتی است.

مصرف چند عدد تخم مرغ در طول هفته مناسب است؟

تخم مرغ، به عنوان یک منبع غنی از پروتئین با کیفیت بالا، می‌تواند نقش مهمی در بهبود سلامت ما ایفا کند. برای حفظ حداکثر ارزش غذایی تخم‌مرغ، توصیه می‌شود آن را به روش آب‌پز مصرف کنیم.

به گزارش خط سلامت، مصرف بیش از حد هر غذایی، از جمله تخم‌مرغ، می‌تواند عوارض نامطلوبی به همراه داشته باشد. در این مطلب، به بررسی پیامدهای زیاده‌روی در مصرف تخم‌مرغ می‌پردازیم.

طبق توصیه انجمن قلب آمریکا، بهتر است بیشتر از یک تخم‌مرغ در روز مصرف نشود. به گفته متخصصان مایوکلینیک، بیشتر افراد سالم می‌توانند تا ۷ تخم‌مرغ کامل در هفته مصرف کنند، بدون اینکه به سلامتی‌شان آسیب برسد. البته باید از روش‌های سالم مثل آب‌پز کردن برای تهیه تخم‌مرغ استفاده کرد.

افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا دیابت بهتر است پیش از مصرف زیاد تخم‌مرغ، با پزشک خود مشورت کنند. اما زیاده‌روی در مصرف تخم‌مرغ چه عوارضی دارد؟

۱. دریافت بیش‌ازحد کلسترول

زرده تخم‌مرغ حاوی مقادیر زیادی کلسترول است و مصرف چند تخم‌مرغ در روز ممکن است کلسترول دریافتی را از حد استاندارد خارج کند.

۲. افزایش خطر بیماری‌های قلبی

مصرف ۳ تا ۴ تخم‌مرغ در روز می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را تا ۱۷ درصد افزایش دهد، در حالی که یک تخم‌مرغ در روز مشکلی ایجاد نمی‌کند.

۳. افزایش وزن

مصرف تخم‌مرغ به همراه غذاهای سنگین مثل فرآورده‌های گوشتی یا پنکیک می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. برای حفظ سلامتی، بهتر است تخم‌مرغ را با سبزیجات مصرف کنید.

۴. افزایش خطر دیابت

مصرف بیش از ۷ تخم‌مرغ در هفته می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد، اما مصرف متعادل آن به کنترل قند خون کمک می‌کند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان