نوشیدن نوشابه ممکن است دردهای پریود را بدتر کند. در اینجا چرا و مصرف قهوه چطور/ آماده

خط سلامت: یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مصرف نوشابه ممکن است خطر تجربه دردهای شدید قاعدگی را تا 24 درصد افزایش دهد.

نوشیدن نوشابه ممکن است دردهای پریود را بدتر کند. در اینجا چرا و مصرف قهوه چطور/ آماده

مطالعات اخیر نشان داده‌اند ممکن است ارتباطی بین مصرف نوشابه و شدت دردهای قاعدگی وجود داشته باشد. برخی از تحقیقات حاکی از آن است که کافئین موجود در نوشابه می‌تواند با ایجاد انقباض عروق و کاهش جریان خون به رحم، باعث تشدید دردهای قاعدگی شود.

به گزارش خط سلامت همچنین، قند بالای موجود در نوشابه نیز می‌تواند التهاب را افزایش داده و بر هورمون‌های بدن تأثیر بگذارد که هر دو می‌توانند به دردهای شدیدتر منجر شوند.

چرا نوشابه ممکن است باعث دردهای قاعدگی شود؟

کافئین موجود در نوشابه باعث تنگ شدن رگ‌های خونی می‌شود که می‌تواند جریان خون به رحم را کاهش داده و در نتیجه درد را افزایش دهد. همچنین محتوای بالای قند در نوشابه می‌تواند التهاب را افزایش داده و بر هورمون‌های بدن تأثیر بگذارد که هر دو می‌توانند دردهای قاعدگی را تشدید کنند.

آیا نوشیدن قهوه که حاوی کافئین است باعث تشدید دردهای قاعدگی می شود؟

نوشیدن قهوه و تاثیر آن بر دردهای قاعدگی یک موضوع پیچیده است و پاسخ قطعی به آن دشوار است. از یک طرف، کافئین موجود در قهوه می‌تواند باعث انقباض عروق خونی شود و در نتیجه جریان خون به رحم را کاهش دهد که این امر ممکن است دردهای قاعدگی را تشدید کند. از طرف دیگر، برخی افراد گزارش می‌دهند که مصرف قهوه به آن‌ها انرژی می‌دهد و به کاهش احساس درد کمک می‌کند. دلایلی که چرا برخی افراد احساس می‌کنند قهوه به تسکین دردهای قاعدگی کمک می‌کند، عبارتند از:

اثر دارونما: گاهی اوقات، تنها تصور اینکه چیزی به درد کمک می‌کند، می‌تواند باعث کاهش درد شود.

افزایش سطح آدرنالین: کافئین می‌تواند سطح آدرنالین را افزایش دهد که به طور موقت می‌تواند حواس را از درد پرت کند.

عادات شخصی: برخی افراد به دلیل عادت به مصرف قهوه، احساس می‌کنند که بدون آن انرژی ندارند و دردهای قاعدگی‌شان بیشتر احساس می‌شود.

در کل، نمی‌توان گفت نوشیدن قهوه به طور قطعی باعث تسکین دردهای قاعدگی می‌شود. تاثیر قهوه بر هر فردی متفاوت است و به عواملی مانند میزان حساسیت به کافئین، شدت درد و سایر عوامل فردی بستگی دارد.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان