خطرناک‌ترین مواد شیمیایی در این بسته‌بندی غذاها به کدام سرطان مبتلایتان می کند؟

خط سلامت: آیا می‌دانستید که بسته‌بندی‌های مواد غذایی که روزانه استفاده می‌کنیم ممکن است حاوی مواد شیمیایی خطرناکی باشند که به سرطان سینه مرتبط‌اند؟ پژوهشگران در یک مطالعه جدید زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند و تأکید کرده‌اند که این مواد می‌توانند سلامت شما را به خطر بیندازند! بیایید با هم نگاهی به این یافته‌های نگران‌کننده بیندازیم و ببینیم که چطور می‌توانیم از خود در برابر این خطرات محافظت کنیم.

خطرناک‌ترین مواد شیمیایی در این بسته‌بندی غذاها به کدام سرطان مبتلایتان می کند؟

پژوهشگران به تازگی در مطالعه‌ای جدید هشدار داده‌اند بسته‌بندی‌ های مواد غذایی ، به‌ویژه سینی‌های مقوایی و ظروف کاغذی، می‌توانند حاوی مواد شیمیایی مضر مرتبط با سرطان سینه باشند.

به گزارش خط سلامت، این تحقیق نشان می‌دهد حدود ۲۰۰ ماده شیمیایی در این بسته‌بندی‌ها شناسایی شده که ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهند. این یافته‌ها زنگ خطری جدی برای سلامت عمومی و ضرورت تجدید نظر در استانداردهای ایمنی مواد بسته‌بندی را به همراه دارد.

مطالعه اخیر حاکی از آن است که ۱۸۹ ماده شیمیایی که به‌طور بالقوه می‌توانند باعث سرطان سینه شوند، در بسته‌بندی‌های مواد غذایی وجود دارند. این مواد شیمیایی شامل ترکیباتی نظیر PFAS (پلی‌فلوروالکیل)، بیسفنول‌ها و فتالات‌ها هستند که ممکن است از بسته‌بندی به مواد غذایی منتقل شوند و در نهایت به بدن انسان وارد شوند.

جین مونکه، محقق ارشد و مدیر عامل انجمن بسته بندی مواد غذایی، اعلام کرد: «این مطالعه مهم است زیرا نشان می‌دهد که فرصت بزرگی برای جلوگیری از قرار گرفتن انسان‌ها در معرض مواد شیمیایی مرتبط با سرطان سینه وجود دارد. پتانسیل پیشگیری از سرطان با کاهش مواد شیمیایی خطرناک در زندگی روزمره، مستحق توجه بیشتری است.»

انجمن بسته بندی مواد غذایی، یک پایگاه داده جامع از مواد شیمیایی موجود در بسته بندی‌ها را بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده از هزاران مطالعه علمی منتشر کرده است. با استفاده از این پایگاه داده، محققان ۱۴۳ ماده شیمیایی مرتبط با سرطان سینه در بسته‌بندی‌های پلاستیکی و ۸۹ ماده در کاغذ و مقوا شناسایی کردند.

محققان همچنین خاطرنشان کردند شواهد محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد انسان‌ها به‌طور مرتب در معرض حداقل ۷۶ مورد از این مواد شیمیایی سرطان‌زا از طریق رژیم غذایی قرار می‌گیرند. در این راستا، حدود ۴۰ مورد از ۷۶ ماده شیمیایی مهم سرطان‌زا، در حال حاضر توسط نهادهای تنظیم‌کننده مختلف بین‌المللی به‌عنوان مواد خطرناک طبقه‌بندی شده‌اند، اما هنوز در بسته‌بندی‌های مواد غذایی یافت می‌شوند. این امر نشان‌دهنده ناکافی بودن قوانین موجود برای حفاظت از سلامت انسان است.

این مطالعه در پی گزارش دیگری منتشر شده که نشان می‌دهد بیش از ۳۶۰۰ ماده شیمیایی در طی فرآیند بسته‌بندی به مواد غذایی نفوذ می‌کند. بر اساس این گزارش، از این تعداد، ۷۹ ماده شیمیایی می‌توانند عامل سرطان، جهش ژنتیکی و مشکلات غدد درون‌ریز و تولید مثل باشند.

به‌طور کلی، این یافته‌ها ضرورت انجام مطالعات بیشتر و تدوین قوانین سختگیرانه‌تر برای کنترل مواد شیمیایی در صنایع غذایی را بیش از پیش آشکار می‌سازد و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان