مادر جایگزین با رحم اجاره ای با عوارض بارداری بیشتری روبرو است

خط سلامت: یک مطالعه جدید نشان داده است زنانی که به عنوان مادر جایگزین (یا حامل) برای زوج‌های دیگر باردار می‌شوند، بیشتر از زنانی که به طور طبیعی یا با روش IVF باردار می‌شوند، در معرض خطر عوارض بارداری هستند.

مادر جایگزین با رحم اجاره ای با عوارض بارداری بیشتری روبرو است

مطالعات اخیر نشان می‌دهند زنان به عنوان مادر جایگزین یا حامل، در مقایسه با زنانی که به طور طبیعی یا از طریق IVF باردار می‌شوند، با خطرات بیشتری در دوران بارداری مواجه هستند. این عوارض جدی شامل فشار خون بالا، خونریزی شدید، زایمان زودرس و سایر پیچیدگی‌های بارداری می‌شود.

به گزارش خط سلامت علل دقیق این افزایش خطر هنوز به طور کامل شناخته نشده است، اما عوامل متعددی از جمله سن مادر جایگزین، تعداد بارداری‌های قبلی و استرس‌های روانی مرتبط با این فرآیند، می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

مادران جانشین و عوارض بارداری بیشتر

یک مطالعه در مقیاس بزرگ، نتایج سه نوع بارداری (طبیعی، IVF و جایگزینی) را با هم مقایسه کرده است. نتایج این پژوهش نشان داد مادران جایگزین به طور قابل توجهی بیشتر در معرض خطر عوارض جدی بارداری قرار دارند. محققان هنوز دلیل دقیق این تفاوت در خطر را نمی‌دانند.

این مطالعه تاکید می کند پزشکان باید به مادران جایگزین و زوج‌هایی که به دنبال این روش هستند، در مورد خطرات احتمالی به طور کامل مشاوره دهند.

دلایل احتمالی برای افزایش خطر

سن مادر جایگزین: ممکن است سن بالاتر یا شرایط پزشکی قبلی در مادران جایگزین، خطر عوارض را افزایش دهد.

تعداد بارداری‌ها: مادران جایگزین ممکن است در طول زندگی خود بارداری‌های بیشتری را تجربه کنند که این می‌تواند بر سلامت آنها تأثیر بگذارد.

استرس: ممکن است استرس‌های روانی مرتبط با بارداری جایگزینی، بر سلامت مادر تأثیر بگذارد.

اهمیت این مطالعه

این مطالعه زنگ خطری برای پزشکان، مادران جایگزین و زوج‌هایی است که به دنبال این روش هستند. نشان می‌دهد که بارداری جایگزین، اگرچه راهی برای تشکیل خانواده برای بسیاری است، اما با خطرات قابل توجهی همراه است.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان