سبک زندگی سالم با وجود ژن های بد چند سال به زندگی اضافه می کند؟

خط سلامت: اخیرا مطالعه ای نشان داده است حتی اگر ژن‌های شما مستعد طول عمر کوتاه باشند، با اتخاذ سبک زندگی سالم می‌توان به طور قابل توجهی به افزایش طول عمر امیدوار بود.

سبک زندگی سالم با وجود ژن های بد چند سال به زندگی اضافه می کند؟

یک مطالعه با بررسی بیش از 350 هزار نفر نشان داد ترکیبی از عادات سالم مانند: عدم سیگار کشیدن، فعالیت بدنی منظم، خواب کافی و رژیم غذایی سالم می‌تواند تا 5.2 سال به عمر افراد بیافزاید.

به گزارش خط سلامت به طور کلی می توان گفتک این مطالعه نشان داد: ژن‌ها تنها عامل تعیین‌کننده طول عمر نیستند و سبک زندگی سالم می‌تواند بر آنها غلبه کند.

فواید سبک زندگی سالم می تواند بر تاثیرات ژنی غلبه کند

اخیرا مطالعه ای نشان داده است حتی اگر ژن‌های شما مستعد طول عمر کوتاه باشند، با اتخاذ سبک زندگی سالم می‌توان به طور قابل توجهی به افزایش طول عمر امیدوار بود.  یافته‌های کلیدی این مطالعه عبارتند از:

ترکیبی از عادات سالم، بیش از هر یک از آنها به تنهایی، بر افزایش طول عمر تأثیرگذار است. به علاوه در این مطالعه مشخص شد حتی افراد مسن نیز می‌توانند با تغییر سبک زندگی خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند.

چگونه یک سبک زندگی سالم اتخاذ کنیم؟

برای شروع سبک زندگی سالم، نیازی نیست همه تغییرات را یکجا انجام دهید. با یک عادت کوچک شروع کنید و به تدریج عادات سالم دیگری را به آن اضافه کنید.

همچنین داشتن یک همراه می‌تواند به شما انگیزه دهد و به شما کمک کند تا در مسیر خود ثابت قدم بمانید. به یاد داشته باشید ایجاد عادات جدید زمان‌بر است. به خودتان زمان بدهید و از شکست ناامید نشوید.

مزایای سبک زندگی سالم

افزایش طول عمر

بهبود کیفیت زندگی

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن

افزایش انرژی و قدرت بدنی

بهبود خلق و خو

در نتیجه، با اتخاذ یک سبک زندگی سالم، می‌توانید نه تنها به افزایش طول عمر خود کمک کنید، بلکه کیفیت زندگی خود را نیز بهبود بخشید. پس از امروز شروع کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان