کاهش مشکلات پوستی مزمن با یک کار به ظاهر ساده

خط سلامت: تحقیقات جدید نشان می‌دهد ترک سیگار می‌تواند به طور چشمگیری خطر ابتلا به هیدرادنیت چرکی، یک بیماری پوستی التهابی مزمن، را کاهش دهد.

کاهش مشکلات پوستی مزمن با یک کار به ظاهر ساده

دانشمندان دانشگاه سینسیناتی دریافته‌اند  مواد شیمیایی مضر موجود در سیگار باعث تحریک بدن و تولید التهاب می‌شوند که این امر می‌تواند منجر به بروز هیدرادنیت چرکی شود. این بیماری با ظهور گره‌های دردناک، آبسه و زخم مشخص می‌شود.

به گزارش خط سلامت دکتر رابرت ون هارن، یکی از محققان این مطالعه، می‌گوید: این مطالعه نشان می‌دهد  ترک سیگار علاوه بر بهبود سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به سرطان، می‌تواند به بهبود شرایط پوستی مانند هیدرادنیت چرکی نیز کمک کند.

هیدرادنیت چرکی چیست؟

یک بیماری پوستی مزمن و التهابی است که معمولاً در نواحی گرم و مرطوب بدن مانند زیر بغل، کشاله ران و ناحیه تناسلی رخ می‌دهد. این بیماری با ظهور جوش‌ها، آبسه‌ها و زخم‌هایی همراه است که می‌توانند بسیار دردناک و آزاردهنده باشند.

ارتباط هیدرادنیت چرکی با سیگار کشیدن

تحقیقات نشان داده‌اند بین سیگار کشیدن و بروز و شدت هیدرادنیت چرکی ارتباط مستقیمی وجود دارد. مواد شیمیایی مضری که در دود سیگار وجود دارند، می‌توانند باعث ایجاد التهاب در بدن شوند و سیستم ایمنی را تضعیف کنند. این عوامل می‌توانند باعث تشدید هیدرادنیت چرکی و یا حتی ایجاد آن در افرادی که مستعد ابتلا به این بیماری هستند، شوند.

چگونه سیگار کشیدن بر هیدرادنیت چرکی تأثیر می‌گذارد؟

افزایش التهاب

مواد شیمیایی موجود در دود سیگار باعث ایجاد التهاب در بدن می‌شوند که این التهاب می‌تواند باعث تشدید علائم هیدرادنیت چرکی شود.

تضعیف سیستم ایمنی

سیگار کشیدن سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند و باعث می‌شود بدن در برابر عفونت‌ها آسیب‌پذیرتر شود. این امر می‌تواند باعث تشدید عفونت‌های پوستی مانند هیدرادنیت چرکی شود.

تاخیر در بهبود زخم‌ها

سیگار کشیدن روند بهبود زخم‌ها را کند می‌کند و باعث می‌شود زخم‌های ناشی از هیدرادنیت چرکی دیرتر بهبود یابند.

 

 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان