ویروس زبان آبی چیست؟ + ویروس زبان آبی باعث استرس و اضطراب کشاورزان می شود

خط سلامت: شیوع ویروس زبان آبی در انگلیس، بحران بزرگی را برای کشاورزان این کشور ایجاد کرده است. با اعمال محدودیت‌های شدید بر حرکت دام‌ها، کشاورزان با چالش‌های جدی از جمله کاهش درآمد و از بین رفتن نژادهای اصیل روبرو شده‌اند.

ویروس زبان آبی چیست؟ + ویروس زبان آبی باعث استرس و اضطراب کشاورزان می شود

ویروس زبان آبی چیست؟

بیماری زبان آبی (انگلیسی: Bluetongue disease) یک بیماری ویروسی غیرواگیر، منتقله از حشرات، نشخوارکنندگان، عمدتاً گوسفند و کمتر گاو و بز، گاومیش، آهو، شتر یک کوهانه است. این بیماری توسط ویروس زبان آبی (BTV) ایجاد می‌شود. این ویروس توسط مگس‌ریزه Culicoides imicola, Culicoides variipennis و سایر کولیکوئیدها منتقل می‌شود.

به گزارش خط سلامت، ویروس کشنده‌ای که دام و گوسفند را تحت تأثیر قرار می‌دهد، باعث استرس و اضطراب بیشتر کشاورزان شده است، یک مشاور بهداشت روان هشدار داد.

تب زبان آبی در 41 حیوان در 13 محل در نورفولک، سوفک و اسکس تشخیص داده شده است، جایی که محدودیت‌هایی بر حرکت حیوانات اعمال شده است.

نابودی نژادهای اصیل با ویروس زبان آبی

گراهام میلز، کشیش آنگلیکان روستایی و کشاورزی برای سوفک، گفت: کشاورزان با از دست دادن پول یا نابودی نژادهای اصیل روبرو هستند.

کریستین میدلمیس، افسر ارشد دامپزشکی انگلیس، گفت: مقامات در تلاش هستند تا بین عدم گسترش بیشتر تب زبان آبی و اجازه دادن به کشاورزان برای مدیریت مشاغل خود تعادل برقرار کنند.

محدودیت‌های جدید از حرکت حیوانات، از جمله گاو، گوسفند، بز، گوزن و سایر نشخوارکنندگان و شترمرغ‌ها مانند لاما و آلپاکا، خارج از منطقه محدود شده بدون مجوز خاص جلوگیری می‌کنند.

کشاورزان می‌گویند این محدودیت‌ها بازارهایی را که می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند یا جایی که می‌توانند حیوانات را برای پرورش بفروشند، محدود می‌کند.

آقای میلز، که یک خط تلفن پشتیبانی سلامت روان برای کشاورزان اداره می‌کند، گفت: بسیاری از آن‌ها با کشتار حیوانات روبرو هستند.

تب زبان آبی می‌تواند باعث ناباروری و مشکلات تنفسی در برخی حیوانات شود اما تأثیری بر انسان‌ها یا ایمنی غذایی ندارد.

این ویروس توسط نیش پشه‌ها که گاهی اوقات از قاره در دوره‌های هوای گرم به سمت این قاره وزیده می‌شوند، پخش می‌شود.

اولین ویروس زبان آبی

این ویروس برای اولین بار در یک مزرعه نزدیک هادسکو، در نورفولک نزدیک بکلز، در 26 آگوست تشخیص داده شد و یک منطقه کنترل موقت (TCZ) به طول 20 کیلومتر (12.4 مایل) ایجاد شد.

محدودیت‌ها پس از مثبت شدن آزمایش بیشتر حیوانات به کل نورفولک و سوفک گسترش یافت و روز دوشنبه، آن‌ها برای شامل کردن اسکس بیشتر گسترش یافتند.

کشاورزان باید همچنان حیوانات خود را به طور مکرر کنترل کنند و بلافاصله "مظنون به بیماری" را گزارش دهند.

"کشاورزان می‌توانند با عدم جابجایی حیوانات در منطقه مگر اینکه واقعاً مجبور باشند، خطر شیوع بیماری را کاهش دهند"، بیانیه‌ای در وب‌سایت وزارت دولت گفت.

با توجه به دمای فعلی و فعالیت پشه‌ها، خطر گسترش بیشتر در انگلیس زیاد است.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان