7 چیزی که نباید به دانه چیا اضافه کنید! + 7 هوس رایج چه کمبود ویتامین‌هایی را نشان می‌دهد

خط سلامت: صبحانه‌تان را جدی بگیرید! این وعده غذایی نه تنها انرژی مورد نیازتان را تامین می‌کند، بلکه می‌تواند به کاهش وزن هم کمک کند.

7 چیزی که نباید به دانه چیا اضافه کنید! + 7 هوس رایج چه کمبود ویتامین‌هایی را نشان می‌دهد

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روز است، زیرا نه تنها متابولیسم را افزایش می‌دهد، بلکه شما را با انرژی مورد نیاز برای انجام کارهای روزانه خود تأمین می‌کند و باعث تمرکز و هوشیاری شما می‌شود. اگر در مسیر کاهش وزن هستید، داشتن یک صبحانه زودهنگام می‌تواند از تلاش‌های شما پشتیبانی کند.

طبق مطالعه‌ای که در مجله Nutrients منتشر شده است، کاهش وزن بیشتری در افرادی که شروع زودهنگام خوردن در یک برنامه پشتیبانی 12 هفته‌ای کاهش وزن داشتند، مشاهده شد.

به گزارش خط سلامت، مهم است همه گروه‌های غذایی مهم را در اولین وعده غذایی روز خود بگنجانید تا بدن و ذهن خود را با مواد مغذی ضروری تأمین کنید.

آیا پاراتاها برای کاهش وزن مناسب هستند؟

ممکن است این موضوع خلاف انتظار به نظر برسد، اما پاراتاهای پر شده با روغن کم و مواد پرکننده سالم غنی از پروتئین، ویتامین‌ها و چربی‌های سالم می‌توانند بدن را به خوبی تغذیه کرده و به کاهش وزن کمک کنند.

بهترین پاراتاها برای کاهش وزن

از پاراتا پالاک تا پاراتا متی، ما سالم‌ترین و خوشمزه‌ترین گزینه‌ها را برای شما آورده‌ایم:

بسیاری از افراد ممکن است تصور کنند که پاراتا روغنی و ناسالم است. معلوم می‌شود که شما اشتباه می‌کنید. پاراتاها پر از پروتئین، چربی سالم، کربوهیدرات‌ها و کالری هستند. جایگزین‌های زیادی برای پر کردن پاراتا مانند پالاک، پیاز، متی، تخم مرغ، پنیر پنیر و مرغ وجود دارد.

پاراتا پنیر پنیر

یک پاراتا پنیر پنیر بدون روغن با چتنی گشنیز یکی از بهترین انتخاب‌های صبحانه برای کاهش وزن است. پاراتا پنیر پنیر درست شده با آرد گندم کامل و پنیر پنیر له شده مخلوط با پیاز رنده شده ریز، نمک، دانه‌های شنبلیله، چاات ماسالا و ادویه‌های دلخواه شما می‌تواند یک صبحانه لذیذ باشد. یک انبار پروتئین، فیبر، کلسیم و آهن، داشتن این صبحانه خوشمزه می‌تواند به سرعت بخشیدن به متابولیسم شما، کمک به کاهش وزن و در کنار آن مهار کردن گرسنگی شما در طول روز کمک کند.

پاراتا پالاک و پیاز

هنگامی که یک صبحانه خوشمزه را تصور می‌کنید، اسفناج یا پالاک به ندرت شما را وسوسه یا آب دهان شما را راه می‌اندازد. اما ترکیب سبزیجات برگ سبز تیره با مواد مناسب یا پختن آن به روش خوشمزه می‌تواند یک صبحانه انگشت‌نشان کننده ایجاد کند. پالاک را بجوشانید و یک پوره درست کنید، پیاز، نمک و ادویه‌ها را به آرد گندم کامل اضافه کنید تا خمیر درست کنید.

پاراتاهای خوشمزه پالاک و پیاز را با یک قاشق کره یا چربی‌های سالم برای پختن یک غذای کامل درست کنید. پالاک کالری و چربی کمی دارد و سرشار از فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی، آهن، کلسیم و سایر مواد مغذی شگفت‌انگیز است.

پاراتا متی

برگ‌ها و دانه‌های متی یا یونجه هندی شناخته شده‌اند که اشتها را کاهش می‌دهند و سطح قند خون را متعادل می‌کنند. غنی از فیبر محلول و ترکیباتی مانند گالاکتومانان، یونجه هندی می‌تواند جذب کربوهیدرات‌ها و قند در جریان خون را کند کند، که می‌تواند از افزایش سطح گلوکز خون جلوگیری کند. برگ‌های متی را خرد کنید و دانه‌های شنبلیله، نمک و سایر ادویه‌ها را در آن مخلوط کنید. این مخلوط را در آرد گندم کامل اضافه کنید و خمیری درست کنید.

اکنون آن‌ها را با روغن کمتر به پاراتاهای خوشمزه تبدیل کنید و بپزید. یونجه هندی همچنین به کاهش خطر فشار خون بالا و دیابت کمک می‌کند و از کاهش وزن پشتیبانی می‌کند.

پاراتا تخم مرغ

تخم مرغ‌ها به اشکال مختلف در صبحانه مصرف می‌شوند، اما پاراتا کمی غیرمتعارف است. اگر از خوردن تخم مرغ آب پز یا املت خسته شده‌اید، این یک گزینه درخشان برای شماست. می‌توانید یک پر کردن از تخم مرغ آب پز و له شده را به خمیر آرد گندم کامل اضافه کنید تا از پاراتاهای تخم مرغ ترد لذت ببرید.

تخم مرغ‌ها غنی از پروتئین، کربوهیدرات‌ها، کلسیم، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها هستند. پاراتا تخم مرغ نه تنها سالم است، بلکه بسیار خوشمزه است. یک پاراتا برای سیر کردن شما کافی است.

پاراتا چغندر

چغندر سرشار از آهن، پتاسیم، منگنز، کلسیم، آنتی اکسیدان‌ها، فیبر و پروتئین است. این به کاهش فشار خون، کاهش خطر بیماری قلبی و همچنین بهبود هضم کمک می‌کند. پاراتا چغندر آسان است و خوشمزه است. چغندر را رنده کنید، آب اضافی را خارج کنید، نمک و ادویه‌ها را اضافه کنید و آن‌ها را در پاراتاهای خوشمزه قرار دهید.

7 هوس رایج و کمبود ویتامین‌هایی که نشان می‌دهند

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که به طور مداوم هوس یک غذای خاص می‌کنید؟ این ممکن است نشانه‌ای از کمبود ویتامین یا مواد معدنی در بدن شما باشد. هوس‌ها می‌توانند نشانه‌ای از این باشند که بدن شما به مواد مغذی خاصی نیاز دارد تا عملکرد بهینه خود را بازیابد.

در اینجا برخی از هوس‌های رایج و کمبود ویتامین‌های مرتبط با آن‌ها وجود دارد:

  • هوس شیرینی‌ها: ممکن است نشان دهنده کمبود کروم باشد. کروم به تنظیم قند خون کمک می‌کند.
  • هوس نمک: ممکن است نشان دهنده کمبود سدیم باشد. سدیم برای عملکرد صحیح سلول‌ها و اعصاب ضروری است.
  • هوس غذاهای سرخ شده: ممکن است نشان دهنده کمبود چربی‌های سالم باشد. چربی‌های سالم برای جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری هستند.
  • هوس گوشت: ممکن است نشان دهنده کمبود آهن باشد. آهن برای انتقال اکسیژن در خون ضروری است.
  • هوس شیر: ممکن است نشان دهنده کمبود کلسیم باشد. کلسیم برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها ضروری است.
  • هوس میوه‌ها و سبزیجات: ممکن است نشان دهنده کمبود ویتامین C باشد. ویتامین C برای سیستم ایمنی ضروری است.
  • هوس قهوه: ممکن است نشان دهنده کمبود تیامین باشد. تیامین برای تولید انرژی ضروری است.

اگر متوجه شدید به طور مداوم هوس یک غذای خاص می‌کنید، مهم است که رژیم غذایی خود را بررسی کنید و مطمئن شوید تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را دریافت می‌کنید. همچنین، می‌توانید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا یک برنامه غذایی متعادل و متناسب با نیازهای خود ایجاد کنید.

علاوه بر این، مهم است به یاد داشته باشید که هوس‌ها می‌توانند تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند استرس، هورمون‌ها و عادات غذایی قرار بگیرند. بنابراین، اگر متوجه شدید که به طور مداوم هوس یک غذای خاص می‌کنید، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا علت اصلی آن را بررسی کنید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان