چرا دائم احساس گرسنگی دارید؟

خط سلامت: احساس گرسنگی مداوم ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که برخی از آنها به سبک زندگی، عادات غذایی، یا حتی مسائل پزشکی مربوط می‌شود.

چرا دائم احساس گرسنگی دارید؟

در اینجا چهار دلیل اصلی برای این مشکل آورده شده است:

خوردن غذاهای کم فیبر

به گزارش خط سلامت فیبر در غذاها کمک می‌کند تا شما برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. اگر رژیم غذایی شما کم فیبر است، احتمال دارد که زودتر گرسنه شوید.

غذاهایی مانند سبزیجات، میوه‌ها، و غلات کامل منابع عالی فیبر هستند که به حفظ سیری کمک می‌کنند.

کمبود خواب

خواب ناکافی می‌تواند بر هورمون‌های مرتبط با گرسنگی تأثیر بگذارد. هورمونی به نام گرلین که اشتها را افزایش می‌دهد، در افرادی که کمبود خواب دارند، بیشتر تولید می‌شود و هورمون لپتین که باعث احساس سیری می‌شود، کاهش می‌یابد. به همین دلیل، کمبود خواب ممکن است باعث افزایش اشتها و گرسنگی شود.

عدم تعادل در مصرف پروتئین

پروتئین نقش مهمی در کاهش اشتها دارد و به شما کمک می‌کند تا برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. اگر رژیم غذایی شما پروتئین کافی ندارد، ممکن است بیشتر احساس گرسنگی کنید.

منابع پروتئین خوب شامل گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، و محصولات لبنی هستند.

استرس و اضطراب

استرس می‌تواند منجر به افزایش تولید هورمون کورتیزول شود که این هورمون می‌تواند باعث افزایش اشتها و میل به خوردن غذاهای پر کالری و شیرین شود. این وضعیت ممکن است به احساس گرسنگی مداوم منجر شود، حتی اگر بدن به انرژی اضافی نیاز نداشته باشد.

اگر احساس گرسنگی مداوم دارید، ممکن است بهتر باشد به عادات غذایی و سبک زندگی خود نگاهی بیندازید و در صورت لزوم با یک متخصص تغذیه یا پزشک مشورت کنید.

 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان