الکل در چه افرادی موجب خونریزی مغزی می شود؟

خط سلامت: یک تحقیق تازه نشان داده است نوشیدن الکل، حتی اگر به مقدار کم و گاهی باشد، می‌تواند برای سالمندانی که زمین می‌خورند بسیار خطرناک باشد.

الکل در چه افرادی موجب خونریزی مغزی می شود؟

اخیرا یک مطالعه مشخص کرده است مصرف الکل ، خطر خونریزی مغزی در افراد مسن را پس از زمین خوردن به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. 

به گزارش خط سلامت نتایج این مطالعه نشان می دهد رابطه مستقیم بین مصرف الکل و خطر خونریزی مغزی پس از زمین خوردن وجود دارد. هرچه فرد بیشتر الکل مصرف کند، خطر خونریزی مغزی در صورت زمین خوردن بیشتر می‌شود.

اهمیت این یافته چیست؟

از آنجاکه سقوط یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در سالمندان است و در ایالات متحده، هزاران سالمند هر ساله بر اثر صدمات ناشی از سقوط جان خود را از دست می‌دهند، آگاهی از تاثیرات منفی نوشیدن الکل بر افزایش خطرات ناشی از زمین خوردن اهمیت دارد.

الکل تأثیر بیشتری بر سالمندان می‌گذارد، بدن سالمندان الکل را کندتر از افراد جوان متابولیزه می‌کند و در نتیجه، اثرات آن طولانی‌تر و شدیدتر است.

این مطالعه نشان می‌دهد مصرف الکل یک عامل خطر مهم برای آسیب‌های ناشی از سقوط در سالمندان است. بنابراین، اجتناب از مصرف الکل و انجام اقدامات پیشگیرانه دیگر برای کاهش خطر سقوط بسیار مهم است.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان