ویتامین های تخم مرغ از پیشرفت آلزایمر جلوگیری می کند

خط سلامت: تخم مرغ مملو از ویتامین B-6، B-12 و اسید فولیک است که از مغز شما در برابر کوچک شدن محافظت می‌کند و زوال شناختی را به تاخیر می‌اندازد. علاوه بر این، زرده تخم مرغ یک منبع عالی برای ماده مفیدی به اسم «کولین» است که خود را در بهبود عملکرد مغز و حافظه ثابت کرده‌است.

ویتامین های تخم مرغ از  پیشرفت آلزایمر جلوگیری می کند

تخم‌مرغ در دسته بندی مواد غذایی در گروه گوشت و حبوبات قرار می‌گیرد و مصرف این گروه 2 تا 3 واحد در روز توصیه می‌شود. ‌

به گزارش خط سلامت یک عدد تخم‌مرغ متوسط حاوی 70 کیلو کالری انرژی، شش و نیم گرم پروتئین و 5 گرم چربی است که حدود 2 گرم آن چربی غیراشباع با یک پیوند دوگانه است.

قسمت عمده پروتئین تخم‌مرغ در سفیده آن است و حدود 40 درصد در زرده است. چربی‌های موجود در تخم مرغ جزء چربی‌های باارزشی است که در آن ماده‌ای به نام کولین وجود دارد که نقش بسیار مهمی در انتقال پیام‌های عصبی، رشد و نمو مغز خصوصا در جنین و نوزادان دارد و باعث بهبود یادگیری و تقویت حافظه در کلیه سنین به خصوص سالمندان می‌شود که می‌تواند از پیشرفت آلزایمر جلوگیری کند.

خوردن برخی غذاها می تواند به شما کمک کند مغز خود را در بهترین حالت حفظ کنید.

تخم مرغ از عملکرد سالم مغز حمایت می کند.

تخم مرغ

تخم مرغ منبع خوبی از مواد مغذی مرتبط با سلامت مغز از جمله ویتامین B6 و B12، فولات و کولین است.

کولین یک ریز مغذی ضروری است که بدن شما برای تولید استیل کولین، یک انتقال دهنده عصبی که به تنظیم خلق و خو و حافظه کمک می کند، استفاده می کند. کبد مقدار کمی تولید می کند، اما برای دریافت مقدار لازم باید کولین را از غذا دریافت کنید. مصرف بیشتر ممکن است با حافظه و عملکرد ذهنی بهتر مرتبط باشد.

مصرف کافی کولین 425 میلی گرم در روز برای اکثر زنان و 550 میلی گرم در روز برای مردان است. ویتامین های B موجود در تخم مرغ نیز از سلامت مغز حمایت می کنند.

آنها ممکن است با کاهش سطح هموسیستئین، اسید آمینه ای که می تواند با زوال عقل و بیماری آلزایمر مرتبط باشد، به کند کردن پیشرفت زوال ذهنی در افراد مسن کمک کند.

کمبود دو نوع ویتامین B - فولات و B12 - با افسردگی مرتبط است.

کمبود فولات در افراد مسن مبتلا به زوال عقل رایج است و مطالعات نشان می‌دهد که مکمل‌های اسید فولیک می‌توانند به کاهش زوال ذهنی مرتبط با افزایش سن کمک کنند.

ویتامین B12 همچنین در سنتز مواد شیمیایی مغز و تنظیم سطح قند در مغز نقش دارد.

تحقیقات مستقیم کمی در مورد ارتباط بین خوردن تخم مرغ و سلامت مغز وجود دارد. با این حال، تحقیقات از مزایای تقویت مغز مواد مغذی خاص در تخم مرغ حمایت می کند.

خلاصه

تخم مرغ منبع غنی از چندین ویتامین B و کولین است که برای تنظیم خلق و خو و ارتقای عملکرد و رشد مناسب مغز مهم هستند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان