با خوردن این میوه محبوب به مغز خود انرژی تزریق کنید

خط سلامت: ویتامین C یکی از عوامل کلیدی برای حفظ و بهبود عملکرد شناختی است. با تاثیر مثبت بر سلول‌های عصبی، این ویتامین می‌تواند به تقویت و بهبود حافظه، تمرکز و تمامی قابلیت‌های شناختی کمک کند. مصرف منظم ویتامین C از طریق تغذیه هوشمند، نه تنها به سلامت جسمی بلکه به سلامت ذهن و عملکرد شناختی نیز کمک خواهد کرد.

با خوردن این میوه محبوب به مغز خود انرژی تزریق کنید

به عنوان مرکز کنترل بدن ، مغز شما وظیفه نگه داشتن ضربان قلب و تنفس ریه ها را بر عهده دارد و به شما اجازه می دهد حرکت کنید، احساس کنید و فکر کنید.

خوردن برخی میوه ها و مواد غذایی دارای ویتامین C می تواند به شما کمک کند مغز خود را در بهترین حالت کار نگه دارید.

پرتقال سرشار از ویتامین C است. خوردن مقادیر کافی از غذاهای سرشار از ویتامین C می‌تواند از زوال عقل ناشی از سن و بیماری‌ آلزایمر جلوگیری کند.

پرتقال

شما می توانید تقریباً تمام ویتامین C مورد نیاز روزانه خود را با خوردن یک پرتقال متوسط ​​دریافت کنید.

خوردن پرتقال و سایر مواد غذایی سرشار از ویتامین C ممکن است به جلوگیری از زوال ذهنی کمک کند.

بر اساس یک مطالعه، داشتن سطوح بالاتر ویتامین C در خون با بهبود کارهای مربوط به تمرکز، حافظه، توجه و سرعت تصمیم گیری همراه بود.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که به کاهش رادیکال های آزاد که می توانند به سلول های مغز آسیب برسانند کمک می کند. بعلاوه، ویتامین C با افزایش سن از سلامت مغز حمایت می کند و ممکن است در برابر بیماری هایی مانند اختلال افسردگی اساسی، اضطراب، اسکیزوفرنی و بیماری آلزایمر محافظت کند.

همچنین می توانید مقادیر زیادی ویتامین C را از غذاهای دیگر مانند فلفل دلمه ای، گواوا، کیوی، گوجه فرنگی ، هویج و توت فرنگی دریافت کنید.

خلاصه

پرتقال و سایر غذاهایی که سرشار از ویتامین C هستند می توانند به محافظت از مغز در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کنند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان