موقع امتحان چی بخوریم تا حافظه بهتری داشته باشیم؟

خط سلامت: انواع آجیل، به دلیل برخورداری از مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و منیزیم، می‌توانند عملکرد مغز را بهبود بخشند. همچنین، وجود اسیدهای چرب سالم، گردش خون در مغز را بهبود می‌بخشد، که همین مساله، به سلامت مغز کمک می‌کند.

موقع امتحان چی بخوریم تا حافظه بهتری داشته باشیم؟
وقتی صحبت از تقویت حافظه و بالا بردن هوش می‌شود، نام آجیل در ابتدای لیست قرار می‌گیرد. مغزها و دانه‌ها با اینکه اندازه بسیار کوچکی دارند، اما با مصرف مداوم آنها می‌توانید بدنی سالم داشته باشید و حافظه خود را تقویت کنید. در بین انواع آجیل برخی فایده بیشتری دارند و به عنوان بهترین آجیل برای تقویت حافظه محسوب می‌شوند. از طرفی برخی دمنوش‌ها و میوه‌ها نیز می‌توانند برای تقویت هوش و حافظه مفید باشند.

به گزارش خط سلامت اگر شما هم می‌خواهید حافظه بالایی داشته باشید یا دانش‌آموز هستید و این سوال برایتان پیش آمده که موقع امتحان چی بخوریم تا حافظه بهتری داشته باشیم، در این مطلب همراه با ما باشید و با غذاهای تقویت حافظه آشنا شوید.

چرا آجیل ها برای تقویت حافظه مناسب هستند؟

از زمان گذشته مغزهای آجیل برای سلامتی بدن توصیه شده‌اند. پیش از آنکه بخواهیم بهترین آجیل برای تقویت حافظه را معرفی کنیم، ابتدا خوب است به این موضوع بپردازیم که به طور کلی فایده آجیل برای مغز چیست.

خوردن برخی غذاها می تواند به شما کمک کند مغز خود را در بهترین حالت کار نگه دارید که آجیل یکی از مواد غذایی است که از عملکرد سالم مغز حمایت می کنند.

آجیل سلامت قلب را بهبود می بخشد

تحقیقات نشان داده است که خوردن آجیل می تواند نشانگرهای سلامت قلب را بهبود بخشد و داشتن قلب سالم با داشتن مغزی سالم و کاهش خطر ابتلا به اختلالات عصبی مرتبط است.

یک مطالعه نشان داد که مصرف منظم آجیل می تواند با کاهش خطر زوال شناختی در افراد مسن مرتبط باشد.

چندین ماده مغذی موجود در آجیل، مانند چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها و ویتامین E، ممکن است اثرات مفید آنها را بر سلامت مغز توضیح دهند.

ویتامین E از سلول‌ها در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند تا به کاهش زوال ذهنی کمک کند.

در حالی که همه آجیل ها برای مغز شما مفید هستند، گردو ممکن است مزیت بیشتری داشته باشد زیرا اسیدهای چرب امگا 3 ضد التهابی نیز تولید می کند.

وجود مواد مغذی که بدن نمی‌سازد

یکی دیگر از دلایلی که چرا باید مقداری آجیل سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانیم، این است که بدن ما بسیاری از این اسیدهای چرب را تولید نمی‌کند و تنها راه دریافت آن از طریق غذا است. جایگزینی آجیل در رژیم غذایی خود به این معنی است که احتمالا مواد ناسالم مانند اسیدهای چرب اشباع شده را کمتر می‌خورید. این مواد مغذی برای تقویت حافظه در سنین بالا و جوانی بسیار مهم هستند.

خلاصه

آجیل حاوی مجموعه ای از مواد مغذی تقویت کننده مغز از جمله ویتامین E، چربی های سالم و ترکیبات گیاهی است.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان