رژیم غذایی اینفلوئنسرها زیر ذره بین متخصصان هاروارد

خط سلامت: رژیم غذایی گوشت خوردن در میان اینفلوئنسرها محبوب است. در اینجا چیزی است که کارشناسان در مورد آزمایش آن می گویند.

رژیم غذایی اینفلوئنسرها زیر ذره بین متخصصان هاروارد

تأثیرگذاران سلامت و تناسب اندام - که اغلب مدرکی در زمینه تغذیه یا پزشکی ندارند - از سبک زندگی متشکل از رژیم غذایی گوشت خوردن و خوردن محصولات کاملاً حیوانی و گاهی فقط گوشت تمجید می کنند.

کارشناسان بهداشتی دارای مجوز، به دلایل مختلفی با  رژیم غذایی گوشت خوردن مخالف هستند.

به گزارش خط سلامت جیمی نادو ، متخصص تغذیه، می گوید: رژیم غذایی محدود واقعاً غیر ضروری است و معمولاً برای اکثر مردم نتیجه معکوس دارد. بیشتر افراد نه تنها پس از ناپایدار شدن رژیم، دوباره وزن اضافه می‌کنند، بلکه بسیاری از آنها در نهایت با رفتارهای نامنظم در مورد غذا مواجه می‌شوند. اغلب باعث می‌شود احساس کنید اراده ندارید، در حالی که واقعا این رژیم غذایی که شما را طوری تنظیم می کند که شکست بخورید.

در اینجا آنچه کارشناسان سلامت از شما می خواهند در مورد رژیم غذایی گوشتخواران بدانید، آورده شده است.

رژیم غذایی گوشتخواران چیست؟

نادو می‌گوید رژیم گوشتخواران یک رژیم غذایی مبتنی بر حیوانات است که گوشت، ماهی و مقادیر کمی لبنیات را مجاز می‌داند.

وی می‌افزاید: این به معنای حذف تمام سبزیجات، میوه‌ها، غلات، حبوبات، دانه‌ها و آجیل است.

بسیاری از طرفداران این رژیم می گویند که این رژیم مانند رژیم های کتو و سایر رژیم های بدون کربوهیدرات به کاهش وزن کمک می کند. اما کارشناسان و تحقیقات آنها استدلال می‌کنند این نه تنها در بلندمدت واقع بینانه نیست، بلکه مجموعه‌ای از مسائل بهداشتی جدیدی را به همراه دارد.

نادو می‌گوید: این رژیم بسیار محدودکننده است و بسیاری از غذاهای مغذی را که تحقیقات ثابت کرده‌اند باعث ارتقای سلامتی می‌شوند حذف می‌کند و مهم‌تر از همه اضافه می‌کند که رژیم غذایی گوشتخواران مبتنی بر شواهد نیست، به این معنی که هیچ تحقیقی برای تأیید آن وجود ندارد. 

خطرات رژیم غذایی گوشتخواران چیست؟

نه تنها مزایای ترویج شده به طور گسترده اثبات نشده است، بلکه کارشناسان می گویند خطرات زیادی در رابطه با خوردن یک رژیم غذایی کاملاً حیوانی وجود دارد.

در واقع، شما گزارش های زیادی از عوارض جانبی مانند حالت تهوع، اسهال، یبوست، ریزش مو، سردرد و موارد دیگر خواهید یافت.

درست مانند کتو، چربی های مصرف شده در رژیم غذایی گوشتخواران عمدتاً چربی اشباع شده است که می تواند بر کلسترول تأثیر منفی بگذارد.

به گفته دانشگاه هاروارد، رژیم‌های غذایی سرشار از چربی‌های اشباع شده با بیماری‌های قلبی مرتبط هستند و به‌ویژه رژیم گوشت‌خوار خطراتی از جمله سنگ‌ کلیه و نارسایی کلیه، نقرس و پوکی استخوان را به همراه دارد.

دکتر نادو می‌گوید: این ایده برای سلامت طولانی‌مدت قلب نیز ایده‌ای بد است، زیرا تقریباً کل رژیم غذایی از غذاهای با چربی اشباع بالا تشکیل شده است. شواهد نشان می‌دهد یک رژیم غذایی متعادل و پر از غذاهای گیاهی باعث ارتقای سلامتی می‌شود و هیچ‌یک اثبات نمی‌کند رژیم گوشتخوار فوایدی دارد.

رژیم گوشتخواران را تغییر دهنده زندگی می نامیدند. اما آیا خوردن فقط گوشت واقعا برای شما مفید است؟

اگر به دنبال ایجاد تغییری برای بهبود سلامت خود هستید، دکتر نادو  توصیه می‌کند که روی تغییرات کوچک عادت تمرکز کنید: اضافه کردن فعالیت بدنی بیشتر به برنامه روزانه‌، خوردن میوه‌ها، سبزیجات و غذاهای سرشار از فیبر و پروتئین و نوشیدن آب بیشتر.

نادو می‌گوید: رژیم‌های جدید همیشه هیجان‌انگیز به نظر می‌رسند و به راحتی می‌توان فکر کرد که رژیم جادویی است که در جستجوی آن بودید. با این حال، حقیقت این است که رژیم‌های غذایی محدودکننده در درازمدت جواب نمی‌دهند. اگر این چیزی نیست که بتوانید برای همیشه آن را تصور کنید، کارساز نخواهد بود.

تغییرات رژیم غذایی چیزی باشد که بتوانید برای همیشه در زندگی جای دهید. تا بتوانید سلامتی و خود را برای همیشه حفظ کنیدبرای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان