نقش مهم دو ماده غذایی در کاهش اضطراب و بی قراری

خط سلامت: اگرچه بروز استرس‌های مقطعی و حاد در طول زندگی طبیعی بوده و پس از مدتی خودبه‌خود فروکش می‌کنند اما استرس‌های مزمن و بلندمدت تأثیر مخربی بر روی سلامت جسمانی و روانی دارند. این نوع استرس‌ها، عوارض جدی نظیر بیماری‌های قلبی و افسردگی در پی دارند. خوشبختانه بعضی از ترکیبات طبیعی و مواد غذایی با دارا بودن ماهیت ضد استرس، تأثیر چشمگیری در کاهش استرس و علائم مرتبط با آن دارند.

نقش مهم دو ماده غذایی در کاهش اضطراب و بی قراری

مصرف برخی موادغذایی خاص منجر به کاهش اضطراب و بی قراری می شود.

به گزارش خط سلامت اضطراب احساسی ناخوشایند است که افراد معمولا سعی می کنند با استفاده از راه های مختلف از آن اجتناب کنند. برخی از روش های کاهش اضطراب، در حقیقت روش هایی ناسازگار و نامطلوب هستند.

مثلا فردی را در نظر بگیرید که برای جلوگیری از تجربه اضطراب، هیچ کاری را شروع نمی کنند و منفعل باقی می مانند.  اما پژوهش ها نشان داده است استفاده از برخی موادغذایی خاص، روشی مناسب برای کاهش اضطراب و بی قراری است.

تغذیه سالم و کاهش اضطراب و بی قراری

گنجاندن برخی موادغذایی خاص به رژیم غذایی و داشتن تغذیه سالم نقش مهمی در کاهش اضطراب و بی قراری ایفا می کند. در ادامه انواعی از موادغذایی خاص با خاصیت ضد اضظطرابی را معرفی می کنیم:

آجیل  برزیلی

مغز آجیل برزیلی برخلاف اسمش، یک دانه (حبوبات) است. آجیل برزیلی سرشار از سلنیوم است. آجیل برزیلی یک آنتی اکسیدان قوی است که به بهبود خلق و خو و احساس شادی و آرامش کمک می کند.

پژوهش ها نشان داده است اضطراب،  عصبانیت و احساس غم اغلب با افزایش سطح التهاب همراه است. بنابراین، مصرف مواد غذایی ضد التهاب برای کاهش اضطراب و بی قراری مفید است.

لازم است بدانید مصرف بیش از حد مواد غذایی حاوی سلنیوم منجر به بروز برخی عوارض جانبی مانند: خستگی، سرگیجه و پرخاشگری می شود؛ بنابراین ضروری است در مصرف آن جانب اعتدال را رعایت کنید.

بابونه

بابونه از دیرباز برای کاهش اضطراب و بی قراری مورد استفاده بوده است. یک مطالعه نشان داده است عصاره بابونه به کاهش علائم اختلال اضطراب فراگیر (GAD) کمک می کند.

بابونه به علت دارا بودن خواص ضد اضطرابی موجب آرامش شده لذا برای افرادی که مشکلات خواب دارند گزینه مناسبی محسوب شود.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان