چه مواد غذایی موجب کاهش استرس است؟

خط سلامت: رژیم غذایی چگونه استرس را کاهش می دهد؟ یک رژیم غذایی متعادل می تواند از سیستم ایمنی سالم و ترمیم سلول های آسیب دیده حمایت کند . انرژی اضافی مورد نیاز برای مقابله با رویدادهای استرس زا را فراهم می کند.

چه  مواد غذایی موجب کاهش استرس است؟

تحقیقات اولیه نشان می دهد غذاهای خاصی مانند چربی های غیراشباع چندگانه از جمله چربی های امگا 3 و سبزیجات ممکن است به تنظیم سطح کورتیزول کمک کنند.

آیا رژیم غذایی می تواند باعث استرس شود؟

به گزارش خط سلامت رژیم غذایی استرس زا است و باعث افزایش هورمون های استرس می شود که با افزایش وزن به ویژه چربی احشایی یا شکم مرتبط هستند. همچنین باعث می شود گرسنگی خود را سرکوب کرده و نادیده بگیرید.

استرس و اضطراب را می توان از طریق گنجاندن برخی موادغذایی خاص به رژیم غذایی کاهش داد.

 پژوهش ها نشان داده است رژیم غذایی نقش مهمی در کاهش استرس و اضطراب فرد ایفا می کند.

رژیم غذایی و کاهش استرس

پیروی از رژیم غذایی که شامل ترکیبات آنتی اکسیدان، ضد التهابی و همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی باعث کاهش التهاب و استرس می شود. افزایش فعالیت‌ جسمانی لذت بخش بر سلامت روان اثرات مثبت دارد.

 پیروی از یک رژیم غذایی متنوع و متعادل شامل مقادیر کافی کربوهیدرات، چربی‌ها و پروئین‌ها به کاهش استرس کمک می‌کند. مصرف سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات، غلات کامل، گوشت کم چرب و به ویژه ماهی می‌توانند برای این منظور مفید باشند.

کدام غذاها به کاهش استرس کمک می کند؟

از جمله غذاهایی که به کاهش استرس کمک می کند، عبارت است از: بوقلمون و سایر غذاهای حاوی تریپتوفان مانند: تخم مرغ، شکلات تلخ، پنیر، آناناس، موز، جو و توفو.

پژوهش ها نشان داده است انواع آجیل‌ به ویژه بادام، منبعی خوبی برای ویتامین E هستند که برای درمان اختلالات مرتبط با روحیه تاثیر مفید دارند. دانه‌های گیاه "چیا" نیز منبع مناسبی از امگا ۳ شمرده می شود که به کاهش استرس کمک می کند. منابع پروتئینی مانند گوشت کم چرب، ماهی، آجیل‌ها و لبنیات، تامین کننده اسید آمینه‌هایی هستند که بدن آنها را به انتقال دهنده‌های عصبی مربوط به خلق و خو مانند سروتونین تبدیل می‌کنند. اسفناج و برگ چغندر نیز هر دو مقادیر بالایی منیزیم دارند و دارچین خواص ضد التهابی دارد که منجر به کاهش استرس و اضطراب می شود.

آیا رژیم غذایی به طور کامل استرس را از بین می برد؟

بهترین روش برای مدیریت استرس و اضطراب مراجعه به روانشناس بالینی است و رعایت رژیم غذایی به تنهایی نمی تواند تضمین کننده سلامت روان باشد. در صورت تجربه استرس و اضطراب بهتر است به روانشناس بالینی مراجعه کرد . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان