چرا خواب به چشم افرادی که خیانت می کنند نمی آید؟

خط سلامت: بر اساس نظرسنجی ها افراد به دلایل مختلف وقتی با هم رابطه دارند، الگوی خواب خود را تغییر می‌دهند . یکی از مسائل مهمی که باعث کم خوابی می شود، احساس گناهی است که شریک خیانتکار هنگام خیانت به شریک زندگی خود احساس می کند.

چرا خواب به چشم افرادی که خیانت می کنند نمی آید؟

کمبود خواب چگونه می تواند بر روابط تأثیر بگذارد؟

به گزارش خط سلامت کمبود خواب هنگام تحریکات جزئی بیشتر به مسائل بزرگتر تبدیل می شوند . بدون خواب کافی، صبور بودن دشوار است و افراد بیشتر مستعد این هستند که چیزها را شخصی کنند که منجر به درگیری و رنجش نسبت به طرف مقابل می‌شود. خواب بی کیفیت یکی از عوارض ناشی از تجربه خیانت در رابطه عاطفی است.

خواب بی کیفیت و مشکل در آغاز خواب شبانه یکی از پیامدهای منفی تجربه خیانت، است. به هم خوردن روند طبیعی خواب، پس از تجربه خیانت، عملکرد فرد را در ابعاد مختلف زندگی تحت تاثیر قرار می دهد.

رابطه خیانت با کمبود خواب 

اختلالات خواب در برخی موارد نتیجه مورد خیانت واقع شدن است. پژوهش ها نشان داده است مجموعه ای از علایم از جمله: خواب بی کیفیت و نشخوار فکری به دنبال تجربه خیانت در رابطه عاطفی ایجاد می شود.

یک مطالعه مشخص شده است بین 30 تا 60 درصد از افرادی که مورد خیانت قرار می گیرند، پس علائم اضطراب، افسردگی و اختلال اترس پس از آسیب را تجربه می کنند.

علائم استرس پس از خیانت

در برخی موارد مجموعه ای از علایم ناخوشایند مانند: مشکلات خواب، فقدان انرژی و ناامیدی، بلافاصله پس از تجربه خیانت در رابطه عاشقانه ایجاد می شود. برخی علایم اختال استرس پس از خیانت عبارت است از:

نشخوار فکری

علاوه بر مشکلات خواب، یادآوری تروما (  تجربه فلش بک های احساسی درناکی یا دیدن کابوس هایی حول محور خیانت) معمولا در افرادی که مورد خیانت قرار گرفته اند دیده می شود.

بی حسی

در حالی که برخی از افراد پس از تجربه خیانت در رابطه عاطفی خود، خشم و نفرت را تجریه می کنند؛ افراد دیگر بی حس می شوند و منفعل بودن را ترجیح می دهند.

اضطراب

علائم اضطراب مانند: نگرانی مزمن و مداوم و خواب بی کیفیت پس از مورد خیانت قرار گرفتن در رابطه عاطفی معمولا تجربه می شود.

افسردگی

علائم افسردگی مانند احساس غم، پوچی و مشکلات خواب، معمولا در افرادی که خیانت را در رابطه عاطفی خود تجربه کرده اند، دیده می شود.

بی خوابی

ایجاد الگو خواب نامناسب مانند بهم خوردن زمان خواب، ناتوانی در شروع خواب و تجربه خوابی که انرژی بخش نیست، در افرادی که مورد خیانت قرار گرفته اند دیده می شود. نتیجه چنین سازوکاری کاهش عملکرد، نقص در روابط اجتماعی و خانوادگی است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان