فواید شگفت انگیز ترشی برای خوشحال شدن و مغز

خط سلامت : ترشی ها در بسیاری از غذاها خوب عمل می کنند زیرا طعم های اصلی در اکثر غذاهای اصلی عبارتند از چربی، نمک، پنیر خامه ای و اغلب چیزهای شیرین . ترشی ها اسیدیته و ترد می کنند و غذا را متعادل می کنند.

فواید شگفت انگیز ترشی برای خوشحال شدن و مغز

ترشی حاوی فسفر و فولات است. خیار شور منبع عالی آنتی اکسیدان‌ بتاکاروتن است.

به گزارش خط سلامت بتاکاروتن با کاهش خطر ابتلا به تعدادی از بیماری های مزمن، از جمله دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن و دیابت نوع 2 مرتبط است.

آیا ترشی یک غذای فوق العاده است؟

غذاهای تخمیر شده مانند ترشی ها اساساً ابرغذاهای پروبیوتیکی هستند که مملو از باکتری های خوب هستند که می توانند از سلامت میکروبیوم گوارشی حمایت کنند و برای باکتری های روده  مفید هستند. 

آیا ترشی یک میان وعده سالم است؟

گنجاندن خیارشور در رژیم غذایی خود به عنوان یک میان وعده سالم می تواند به کاهش وزن کمک کند، زیرا کالری کمی دارد . یک فنجان ترشی شوید - معمولی یا کم سدیم - فقط 17 کالری دارد. حتی اگر از رژیم غذایی بسیار محدودی با 1200 کالری در روز پیروی می کنید،کمتر از 2 درصد کالری مجاز روزانه است.

ترشی برای ایمنی بدن مفید است؟

غذاهای تخمیر شده به طور فزاینده ای محبوب شده اند زیرا تحقیقات نشان می دهد غلظت بالای پروبیوتیک ها می تواند سلامت روده را بهبود بخشد، ایمنی و هضم را تقویت کند. 

ترشی برای مغز مفید است؟

مطالعات مواد غذایی تخمیری اثرات امیدوارکننده‌ای بر متابولیسم آمیلوئید بتا، التهاب و اختلالات شناختی در انسان‌ها نشان داده‌اند. غذای تخمیر شده پتانسیل زیادی در توسعه رویکردهای جدید برای درمان بیماری آلزایمر دارد.

 ترشی باعث خوشحالی می شود؟

باکتری خوب ممکن است سطح ماده شیمیایی در مغز به نام GABA را افزایش دهد که اضطراب را کنترل می کند. GABA پیام هایی را برای فعال کردن مسیرهای عصبی مشابه ترکیبات موجود در داروهای ضد اضطراب ارسال می کند.

چه ویتامین هایی در ترشی وجود دارد؟

ترشی ها حاوی مواد مغذی مهمی مانند ویتامین K، فیبر و آنتی اکسیدان های مبارزه کننده با بیماری هستند که می توانند رادیکال های آزاد را که ممکن است به سلول های شما آسیب برساند، هدف قرار دهند.

وقتی صحبت از فواید ترشی برای سلامتی می‌شود، به نوع ترشی و همچنین مصرف‌کننده بستگی دارد.

مهم است مراقب هر گونه شرایط بهداشتی باشید تا تعیین کنید ترشی چقدر برای شما مفید است یا هر چند وقت یکبار می توانید آنها را مصرف کنید. نوع ترشی مورد علاقه شما فواید سلامتی تان را تعیین می کند.

ترشی ها به طور کلی دارای فیبر، آنتی اکسیدان و همچنین ویتامین هایی برای حمایت از سلامت چشم و قلب هستند.

ترشی های تخمیر شده، به طور خاص، منبع خوبی از پروبیوتیک ها هستند که برای سلامت روده مفید هستند.

ترشی ها اغلب کم کالری هستند، اما مهم است به یاد داشته باشید ترشی های شیرین معمولا قند اضافه دارند در حالی که ترشی شوید سرشار از سدیم هستند.

به غیر از خود ترشی سرکه به دلیل الکترولیت ها می تواند فواید دیگری نیز داشته باشد.

 دیده‌ایم که برخی افراد گرفتگی پاهای خود را با یک شات آب ترشی حل می‌کنند. اگر ورزشکاران از محلول آبرسانی خوراکی استفاده نمی کنند، اغلب از آب ترشی به عنوان جایگزین الکترولیت استفاده می کنند.

اگرچه ترشی ها دارای برخی فواید سلامتی هستند، اما خواندن برچسب روی شیشه ضروری است.

مراقب میزان قند و نمک باشید، به‌ویژه برای کسانی که بیماری‌هایی مانند دیابت یا فشار خون بالا دارند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان