راههای علمی درمان آبله مرغان در سریع ترین حالت / صفر تا صد آبله مرغان را بخوانید

خط سلامت: در آبله مرغان چه چیزی نخوریم؟ هیستامین های موجود در غذاهای اسیدی می تواند منجر به افزایش التهاب، عفونت و خارش شود که از علائم رایج آبله مرغان هستند.

راههای علمی درمان آبله مرغان در سریع ترین حالت / صفر تا صد آبله مرغان را بخوانید

در آبله مرغان  باید از مصرف غذاهای اسیدی مانند انگور، آناناس، گوجه فرنگی ، مرکبات و آب میوه ها، قهوه و غیره به هر قیمتی اجتناب کرد.

به گزارش خط سلامت آبله مرغان چقدر طول می کشد؟ هرکسی که آبله مرغان نداشته باشد یا واکسن آبله مرغان را دریافت نکرده باشد می تواند به این بیماری مبتلا شود. بیماری آبله مرغان معمولاً 4 تا 7 روز طول می کشد .

علامت کلاسیک آبله مرغان، بثورات پوستی است که به تاول های خارش دار و پر از مایع تبدیل می شود که در نهایت به دلمه تبدیل می شود.

آیا کودکان دو بار به آبله مرغان مبتلا می شوند؟

این بیماری اغلب در بزرگسالان نسبت به کودکان شدیدتر است. اکثر افرادی که به آبله مرغان مبتلا شده اند تا آخر عمر از این بیماری مصون خواهند بود. با این حال، ویروس در بافت عصبی غیرفعال می‌ماند و ممکن است در اواخر زندگی دوباره فعال شود و باعث زونا شود. به ندرت، مورد دوم آبله مرغان اتفاق می افتد .

آیا باید با آبله مرغان ایزوله کرد؟

آبله مرغان توسط ویروس واریسلا زوستر ایجاد می شود. شما با تماس با فردی که آلوده است، آن را تشخیص می دهید. آژانس بهداشت عمومی توصیه می کند که اگر کودک شما آبله مرغان دارد باید به مدرسه یا مهد کودک او اطلاع دهید و تا زمانی که مسری است او را در خانه نگه دارید . این تا زمانی است که آخرین تاول پوسته شود.

چگونه آبله مرغان را سریع درمان کنیم؟

خارش و سایر علائم را از بین ببرید

یک حمام خنک با اضافه کردن جوش شیرین، استات آلومینیوم یا بلغور جو دوسر نپخته. 

لوسیون کالامین روی نقاط خارش دار آغشته شده است.

اگر زخم آبله مرغان در دهان ایجاد شود، یک رژیم غذایی نرم و ملایم.

آنتی هیستامین هایی مانند دیفن هیدرامین (بنادریل) برای خارش. ...

استامینوفن (تیلنول) برای تب خفیف.

چگونه از انتشار آبله مرغان جلوگیری کنیم؟

تا جایی که ممکن است، فرد مبتلا به آبله مرغان باید از تماس با افرادی که هرگز به آن مبتلا نشده اند اجتناب کند . این همچنین به این معنی است که زمان زیادی را در یک اتاق با افراد دیگر سپری نکنید زیرا آبله مرغان می تواند از طریق هوا نیز پخش شود. کودکان مبتلا به آبله مرغان اجازه ندارند به مدرسه یا مهدکودک بروند.

آیا می توانیم با آبله مرغان دوش بگیریم؟

حمام کردن آبله مرغان را از ناحیه ای از پوست به ناحیه دیگر منتقل نمی کند . در حالی که می‌توانید محصولات حمام بلغور جو را در بیشتر داروخانه‌ها خریداری کنید، می‌توانید حمام بلغور جو دوسر خود را نیز با استفاده از مراحل زیر تهیه کنید: از یک فنجان بلغور جو دوسر برای کودک بزرگ‌تر یا 1/3 فنجان برای نوزاد یا کودک کوچک استفاده کنید.

آیا ویتامین C برای آبله مرغان مفید است؟

ویتامین C سیستم ایمنی را تقویت می کند و ممکن است در برابر عفونت های ویروسی از جمله سرخک و آبله مرغان محافظت کند. ویتامین C در مطالعات آزمایشگاهی، حیوانی و انسانی نشان داده شده است که دارای خواص تقویت کننده سیستم ایمنی و ضد ویروسی مستقیم است.

آیا شیر برای آبله مرغان مفید است؟

به رشد سلول‌های جدید پوست کمک می‌کند، جای زخم را به حداقل می‌رساند و باعث بهبود سریع‌تر ضایعات آبله مرغان می‌شود.

آیا آموکسی سیلین می تواند آبله مرغان را درمان کند؟

از آنجا که آبله مرغان یک ویروس است، نمی توان آن را با آنتی بیوتیک درمان کرد . درمان شامل کنترل خارش ناشی از بثورات و سایر علائم مرتبط با بیماری ویروسی است.

داروها و کرم های زیادی وجود دارد که می توانید از داروخانه محلی خود برای کمک به خارش خریداری کنید.بله مرغان چگونه شروع می شود؟

بثورات پوستی قرمز و خارش دار معمولا از شکم یا پشت و صورت شروع می شود. سپس تقریباً به همه جای دیگر بدن از جمله پوست سر، دهان، بازوها، پاها و اندام تناسلی گسترش می یابد. بثورات با تعداد زیادی برجستگی قرمز رنگ که شبیه جوش یا نیش حشرات هستند شروع می شود.

چگونه هنگام آبله مرغان بخوابیم؟

استفاده از لوسیون کالامین (که توسط شیمیدان محلی شما موجود است) به تسکین و خنک کردن خارش پوست کمک می کند.

پوشیدن لباس‌های گشاد نیز می‌تواند مفید باشد، و اگر کودک شما در هنگام خواب در جای خود خراش می‌کند، می‌توانید سعی کنید جوراب‌ها را روی دست‌هایش بگذارید و مطمئن شوید که خیلی گرم نیستند .

آیا باید آبله مرغانم را لمس کنم؟

آبله مرغان چگونه پخش می شود؟ آبله مرغان به راحتی با لمس تاول های آبله مرغان یا از طریق هوا هنگامی که فرد مبتلا به آبله مرغان سرفه یا عطسه می کند، پخش می شود. این ویروس مدت زیادی روی سطوح زنده نمی ماند.

آیا می توانم کسی را که آبله مرغان دارد بغل کنم؟

از طریق تماس مستقیم با ویروس از فردی به فرد دیگر سرایت می کند. اگر یک تاول یا مایع تاول را لمس کنید، می توانید به آبله مرغان مبتلا شوید.

در صورت دست زدن به بزاق فرد مبتلا به آبله مرغان نیز می توانید به آبله مرغان مبتلا شوید . این ویروس از طریق بینی یا دهان وارد بدن می شود و می تواند شما را نیز بیمار کند.

آیا می توانم هنگام آبله مرغان قهوه بنوشم؟

از غذاهایی که مقدار لیزین کمتری نسبت به آرژنین دارند مانند آجیل، غلات، توفو، کافئین و شکلات باید اجتناب شود. غذاهای آنتی هیستامین – برای جلوگیری از تولید بیش از حد هیستامین در بدن که منجر به خراشیدن لکه ها و در نتیجه عفونت می شود. غذاهای آنتی هیستامین توصیه می شود.

آیا آفتاب برای آبله مرغان مضر است؟

اما بر اساس یک مطالعه جدید منتشر شده در Virology، این بیماری ویروسی ممکن است کمتر در معرض آفتاب قرار بگیرد. این مطالعه که توسط محققان دانشگاه لندن انجام شد، نشان داد که آبله مرغان کمتر در مناطقی با سطوح بالای اشعه ماوراء بنفش یافت می شود که به عنوان غیرفعال کننده ویروس ها شناخته شده است.

چگونه به طور طبیعی علائم آبله را از بین ببریم؟

محصولات طبیعی که ممکن است افراد برای از بین بردن جای زخم آبله مرغان استفاده کنند عبارتند از:

آلوئه ورا.

جو دوسر

کره کاکائو.

روغن آرگان

روغن زیتون.

روغن نارگیل.

روغن جوجوبا.

کره شی.

در مورد آبله مرغان چه کارهایی نباید انجام داد؟

به کودکان مبتلا به آبله مرغان آسپرین ندهید . آنتی هیستامین ها، لوسیون ها مانند کالامین و حمام بلغور جو دوسر می توانند خارش را کاهش دهند. نوشیدن مایعات و استراحت توصیه می شود.

آیا می توانیم روی آبله مرغان یخ بمالیم؟

لوسیون کالامین را روی آبله مرغانی که بیشتر خارش می کند، بمالید. همچنین می توانید به مدت 10 دقیقه از یک تکه یخ روی نقاط خارش دار استفاده کنید . از هیچ لوسیون حاوی بنادریل در آن استفاده نکنید

اولین جایی که به آبله مرغان مبتلا می شوید کجاست؟

آبله مرغان ممکن است مانند سرماخوردگی شروع شود: ممکن است آبریزش یا گرفتگی بینی، عطسه و سرفه داشته باشید. اما 1 تا 2 روز بعد، بثورات، اغلب به صورت دسته‌هایی از لکه‌های روی سینه و صورت شروع می‌شوند. از آنجا می تواند به سرعت در تمام بدن پخش شود - گاهی اوقات این بثورات حتی در گوش و دهان فرد نیز وجود دارد.

آبله مرغان در بزرگسالان چقدر طول می کشد؟

علائم آبله مرغان معمولاً 1 تا 2 هفته طول می کشد - به مدت 3 تا 5 روز پس از ایجاد اولین بثورات لکه دار اولیه، لکه های جدیدی در سراسر بدن ظاهر می شوند. در طی 5 تا 10 روز پس از اولین ظاهر شدن بثورات، همه لکه های قرمز معمولا خشک می شوند، پوسته می شوند و سپس به طور طبیعی می ریزند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان