نخود فرنگی را غذای سلامت مغز و قلب و زیبایی نامیده اند + رکورددار پروتئین هم هست

خط سلامت: نخود سبز یا نخود فرنگی سرشار از فیبر است. غذاهای غنی از فیبر برای کاهش فشار خون و بهبود سطح چربی در خون شناخته شده است .

نخود فرنگی را غذای سلامت مغز و قلب و زیبایی نامیده اند + رکورددار پروتئین هم هست

بسیاری از مطالعات انجام شده در مورد رژیم غذایی نخود سبز یا نخود فرنگی ، بهبود سلامت قلب را نشان داده اند.

به گزارش خط سلامت قرار دادن نخود سبز در رژیم غذایی بر قلب تأثیر مثبت می گذارد.

نخود فرنگی چگونه به بدن کمک می کند؟

نخود فرنگی منبع خوبی از تیامین و نیاسین است. این ویتامین‌های B به بدن کمک می‌کنند تا از انرژی غذاها استفاده کند و برای رشد، سلامت پوست، مو، اعصاب و ماهیچه‌ها مهم هستند.

نخود فرنگی منبع مناسبی از فیبر است که روده های ما را سالم نگه می دارد، سطح قند خون ما را یکنواخت نگه می دارد و به پیشگیری از بیماری هایی مانند سرطان کمک می کند .

نخود فرنگی به هضم غذا کمک می کند

مطالعات نشان می دهد فیبر باعث رشد باکتری های خوب در روده می شود که خطر مشکلات گوارشی (GI) را کاهش می دهد.

آیا می توانم هر روز نخود فرنگی بخورم؟

مصرف مداوم نخود سبز می تواند منجر به افزایش وزن شود . نخود سبز برای تنظیم قند خون و کلسترول شناخته شده است. فیبر حرکات روده را تسهیل می کند و از خوردن بیش از حد نابهنگام جلوگیری می کند. با این حال، پروتئین و کربوهیدرات های موجود در نخود فرنگی نیز می تواند باعث افزایش وزن شود

آیا نخود فرنگی سرشار از پروتئین است؟

نخود سبز در صدر فهرست پر پروتئین ترین سبزیجات قرار دارد. از نظر فنی، آنها حبوبات هستند، اما بسیاری از ما به دلیل رنگ سبز روشن و طعم لطیف آنها را سبزیجات می دانیم. ممکن است از محتوای پروتئین آنها تعجب کنید: یک فنجان نخود سبز حاوی حدود 8 گرم پروتئین است 

آیا نخود فرنگی برای مغز مفید است؟

PEA یک نوتروپیک است، ماده ای که عملکرد ذهنی را پشتیبانی می کند . PEA از طریق توانایی خود در تقویت اثرات سایر انتقال دهنده های عصبی و مواد شیمیایی مغز از جمله استیل کولین، انگیزه برای اتمام کارها را افزایش می دهد و عملکرد شناختی و توانایی های حل مسئله را افزایش می دهد.

 با بالا رفتن سن، تولید کلاژن کاهش می یابد که می تواند باعث شود پوست شما خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد، اما انتخاب مواد غذایی سرشار از ویتامین C مانند نخود فرنگی می تواند به افزایش تولید کلاژن و روشن تر شدن رنگ پوست کمک کند.

آیا نخود فرنگی سالم تر از هویج است؟

نخود فرنگی دارای تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و فولات بیشتری است، با این حال هویج حاوی اسید پانتوتنیک بیشتری است . هم هویج و هم نخودفرنگی سرشار از فیبر غذایی و پتاسیم هستند. هویج بتاکاروتن و آلفاکاروتن بیشتری نسبت به نخود فرنگی دارد، اما نخود فرنگی حاوی لوتئین و زآگزانتین بیشتری نسبت به هویج است.

چقدر نخود فرنگی می توانم بخورم؟

 در حدود 1/2 فنجان مشکلی را بریا افراد ایجاد نمی کند.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان