دانشمندان فرمول ورزش کردن را برای کاهش افسردگی و اضطراب کشف کردند

خط سلامت: ورزش با شدت کم تا متوسط ​​می تواند خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد.

دانشمندان فرمول ورزش کردن را برای کاهش افسردگی و اضطراب کشف کردند

 

یک مطالعه جدید ارتباط قوی بین ورزش با شدت کم تا متوسط ​​و کاهش خطر افسردگی را کشف کرد.

به گزارش خط سلامت ارتباط قوی بین فعالیت بدنی کم و متوسط، که شامل فعالیت هایی مانند باغبانی، گلف و پیاده روی و کاهش خطر افسردگی بود، یافت شد. 

محققان دانشگاه آنگلیا راسکین (ARU) یک بررسی جامع از مطالعات انجام شده در سراسر جهان برای بررسی پتانسیل فعالیت بدنی به عنوان یک مداخله در سلامت روان انجام دادند.

این تحلیل که در مجله Neuroscience and Biobehavioural Reviews منتشر شد، نشان داد فعالیت بدنی خطر افسردگی را تا 23 درصد و اضطراب را تا 26 درصد کاهش می دهد. ارتباط قوی بین فعالیت بدنی کم و متوسط، که شامل فعالیت هایی مانند باغبانی، گلف و پیاده روی و کاهش خطر افسردگی بود، یافت شد . با این حال، این به شدت برای ورزش با شدت بالا مشاهده نشد.

فعالیت بدنی همچنین به طور قابل توجهی با کاهش خطر ابتلا به بیماری های روانی شدید، از جمله کاهش روانپریشی اسکیزوفرنیا تا 27 درصد مرتبط بود.

نتایج هم در مردان و هم در زنان و در گروه های سنی مختلف و در سراسر جهان ثابت بود.

نویسنده اصلی لی اسمیت، پروفسور بهداشت عمومی در دانشگاه آنگلیا راسکین (ARU)، گفت: پیشگیری از عوارض سلامت روان به طور موثر به عنوان یک چالش بزرگ و منطقه ای از اهمیت فوق العاده در حوزه سلامت عمومی ظاهر شده است. این شرایط می تواند پیچیده باشد و نیازمند یک رویکرد چند جانبه برای درمان است که ممکن است شامل مداخلات دارویی، روان درمانی و تغییرات سبک زندگی باشد.

این اثرات شدت فعالیت بدنی بر افسردگی نیاز به دستورالعمل های دقیق ورزشی را برجسته می کند. ورزش متوسط ​​می تواند سلامت روان را از طریق واکنش های بیوشیمیایی بهبود بخشد، در حالی که ورزش با شدت بالا ممکن است پاسخ های مرتبط با استرس را در برخی افراد بدتر کند.

اذعان به تفاوت‌ها در واکنش افراد به ورزش برای استراتژی‌های موثر سلامت روان حیاتی است و پیشنهاد می‌شود هر گونه فعالیت برای فرد تنظیم شود.

این واقعیت که سطوح پایین تا متوسط ​​فعالیت بدنی می‌تواند برای سلامت روان مفید باشد، بسیار مهم است، با توجه به اینکه این سطوح فعالیت ممکن است برای افرادی که می‌توانند تغییرات کوچک‌تری در سبک زندگی ایجاد کنند بدون اینکه احساس کنند نیاز به متعهد شدن به فعالیت‌های بالا دارند، قابل دستیابی‌تر است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان