با این خوردنی جادویی قلب تان را بیمه کنید

خط سلامت: تمرهندی به تسکین درد، بهبود ناراحتی معده و کاهش تب کمک می کند. امروزه محققان دریافته اند تمر هندی فواید سلامتی بیشتری نسبت به آنچه قبلا شناخته شده بود، دارد.

با این خوردنی جادویی قلب تان را بیمه کنید

تمرهندی از جمله چاشنی ترشی است که معمولا به عنوان طعم دهنده در بعضی خورشت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش خط سلامت از مزایای سلامتی تمر هندی می توان به تقویت سلامت قلب و کبد اشاره کرد. با این حال مشخص شده است مصرف افراطی تمر هندی با عوارض جانبی احتمالی مانند: آلرژی و کم آبی بدن همراه است.

تمرهندی؛ یک چاشنی غذایی

تمرهندی، به عنوان چاشنی و طعم دهنده در برخی خورشت ها مورد استفاده قرار می گیرد. تمرهندی به تسکین درد، بهبود ناراحتی معده و کاهش تب کمک می کند. امروزه محققان دریافته اند تمر هندی فواید سلامتی بیشتری نسبت به آنچه قبلا شناخته شده بود، دارد.

انواع درختان تمر هندی در هند، ایران، عربستان، مکزیک، آمریکای مرکزی و برزیل یافت می شود.

خواص تمر هندی برای سلامتی چیست؟

تمر هندی سال هاست که در فرهنگ های مختلف به عنوان یک داروی سنتی استفاده می شود.  مطالعات نشان می دهد تمر هندی مزایای فراوانی برای سلامتی دارد. در ادامه برخی از این موارد را معرفی می کنیم:

سلامت قلب

تمر هندی مانند بسیاری از میوه های تیره رنگ سرشار از پلی فنول ها و فلاونوئیدها است. این مواد مغذی اثرات مثبتی بر سطح کلسترول دارند. مصرف تمر هندی به تجزیه و جذب کلسترول کمک می کند که سلامت کلی قلب و عروق را به دنبال دارد.

اثرات ضد سرطانی

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که از آسیب سلولی جلوگیری می کنند. آنها اثرات منفی رادیکال های آزاد که منجر به سرطان می شود را خنثی کنند. در مطالعات حیوانی، محققان دریافتند عصاره تمرهندی می تواند آسیب های ناشی از سرطان سلول های کلیوی را کاهش دهد.

بهبود سلامت  کبد

در طب سنتی، تمر هندی را داروی صفرا و سایر شکایات مرتبط با کبد می دانند.

اثرات فوری مصرف تمر هندی باعث تسکین سوء هاضمه و حالت تهوع می شود، اما تحقیقات معاصر نشان می دهد این میوه بر سلامت کبد تأثیر مثبت می گذارد. تمر هندی حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام پروسیانیدین است و کارشناسان معتقدند از کبد محافظت می کند و با بیماری کبد چرب مقابله می کند.

اثرات ضد التهابی

اثرات ضد التهابی تمر هندی احتمالاً دلیل استفاده از آن به عنوان یک مسکن موضعی برای زخم ها بوده است. تمر هندی تورم و درد در محل زخم را کاهش می دهد. امروزه محققان دریافته اند تمر هندی التهاب داخلی را کاهش می دهد و سطح قند خون را تنظیم می کند.

عوارض جانبی تمر هندی 

خوردن تمر هندی به طور کلی بی خطر است مگر اینکه شرایط سلامتی خاصی داشته باشید. اگر حساسیت غذایی یا آلرژی دارید، قبل از افزودن تمر هندی به رژیم غذایی  خود باید با پزشک خود مشورت کنید .

تمر هندی اثر ملین دارد و در صورت استفاده افراطی، منجر به اسهال شدید، ناراحتی معده یا کم آبی بدن می شود.

همچنین اگر دیابت دارید، در مصرف تمر هندی احتیاط کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان