10 ویتامین که عملکرد مغز را به اوج می رساند

خط سلامت: هفت مطالعه نشان داد خوردن میوه خطر سکته مغزی را کاهش می دهد . هر وعده اضافی میوه مصرف شده در روز خطر سکته مغزی را تا 11 درصد کاهش می دهد.

10 ویتامین که عملکرد مغز را به اوج می رساند

وقتی متوجه زوال شناختی می شویم، اغلب استرس و شرایط پزشکی را مقصر می دانیم اما ویتامین ها و مواد معدنی خاصی مصرف می شوند که می توانند عملکرد شناختی را به درستی بهبود بخشند.

به گزارش خط سلامت دانشمندان برای سال‌ها می‌دانستند که رژیم‌های غذایی ناسالم - به ویژه آنهایی که سرشار از چربی و قند هستند - ممکن است باعث ایجاد تغییرات مضر در مغز شده و منجر به اختلالات شناختی شود. بسیاری از عواملی که به زوال شناختی کمک می کنند، خارج از کنترل فرد هستند، مانند عوامل ژنتیکی و اجتماعی-اقتصادی.

ویتامین B12 

با زوال شناختی از دست دادن حافظه و اختلالات B12 کمبود ویتامین عصبی مرتبط است و مصرف کافی برای عملکرد مطلوب مغز شامل گوشت ماهی B12 ضروری است. غذاهای غنی از ویتامین محصولات لبنی و غلات غنی شده هستند یا در صورت نیاز می توان از مکمل ها استفاده کرد

ویتامین D

با عملکرد شناختی بهتر تنظیم خلق و خو و D سطوح کافی ویتامین D کاهش خطر زوال شناختی و زوال عقل مرتبط است. منابع ویتامین عبارتند از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و مکمل ها.

ویتامینE

ممکن است زوال شناختی را E مطالعات نشان می دهد که ویتامین کاهش دهد و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و اختلالات شناختی مرتبط شامل آجیل E با افزایش سن را کاهش دهد. منابع غذایی ویتامین دانه ها، روغنهای گیاهی اسفناج و غلات غنی شده است یا در صورت نیاز میتوان از مکمل ها استفاده کرد.

ویتامین C

با بهبود عملکرد شناختی حافظه و توجه C مصرف کافی ویتامین شامل مرکبات توت فرنگی C مرتبط است. منابع غذایی ویتامین کیوی فلفل دلمه ای و کلم بروکلی است یا در صورت نیاز می توان از مکمل ها استفاده کرد.

ویتامینK

ممکن است حافظه سرعت تحقیقات نشان می دهد که ویتامین پردازش شناختی و عملکرد اجرایی را بهبود بخشد. منابع غذایی شامل سبزیجات سبز برگ کلم بروکلی کلم بروکسل و ویتامین کا می باشد یا در صورت نیاز می توان از مکمل ها استفاده کرد.

ویتامینB6 

در تولید انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونیین، B6 ویتامین دوپامین و گابا نقش دارد که نقش کلیدی در تنظیم خلق و خو، حافظه و شامل مرغ ماهی B6 عملکرد شناختی دارند منابع غذایی ویتامین موز، سیب زمینی و غلات غنی شده است یا در صورت نیاز می توان از مکمل ها استفاده کرد.

ویتامین فولات B9

مصرف کافی فولات برای عملکرد شناختی حافظه و تنظیم خلق و خو بسیار مهم است. منابع غذایی فولات شامل سبزیجات سبز ، برگ حبوبات، غلات غنی شده مرکبات و آووکادو می باشد یا در صورت نیاز می توان از مکمل ها استفاده کرد.

 ویتامین A

برای حفظ عملکرد شناختی حافظه و توانایی A سطوح کافی ویتامین شامل جگر Aهای یادگیری ضروری است.

منابع غذایی ویتامین ماهی، تخم مرع لبنیات و میوه ها و سبزیجات نارنجی رنگ است و در صورت نیاز میتوان از مکمل ها استفاده کرد.

وتیامین B1

مصرف کافی تیامین برای حافظه تمرکز و سلامت کلی مغز مهم است. منابع غذایی تیامین شامل غلات کامل گوشت ماهی، لوبیا وآجیل است یا در صورت نیاز می توان از مکمل ها استفاده کرد.

 ویتامین B3 

مصرف کافی نیاسین با بهبود عملکرد شناختی و کاهش خطر زوال شناختی مرتبط با سن مرتبط است. منابع غذایی نیاسین شامل گوشت مرغ، ماهی، غلات کامل آجیل و دانه ها می شود یا در صورت نیاز می توان از مکمل ها استفاده کرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان