کدام ویتامین ها با هم تداخل دارند؟

خط سلامت: برخی از مکمل ها ممکن است روی یکدیگر تاثیر و تعامل داشته باشند.

کدام ویتامین ها با هم تداخل دارند؟

 

وقتی کمبود ویتامین یا مواد مغذی دارید، مصرف مکمل ها برای جبران کمبود با برخی مکمل ها ایده خوبی به نظر می رسد.

به گزارش خط سلامت اما آیا شما در حال حاضر برخی از ویتامین ها وجود دارد که نباید با هم خورده شوند؟ 

ویتامین C و مس

هر دو برای بدن ضروری هستند و دریافت مقدار زیادی ویتامین C و مس مهم است. اما ممکن است عاقلانه نباشد که این دو را به شکل مکمل بدون مشورت با پزشک خود مصرف کنید. چرا؟ زیرا مصرف ویتامین C ممکن است میزان مس جذب شده توسط بدن را کاهش دهد.

این بدان معناست مصرف این دو مکمل ممکن است بر سلامت تأثیر منفی بگذارد. 

منیزیم و کلسیم

باز هم، هر دو اینها برای انواع مختلف عملکردهای بدن مهم هستند. اما مصرف اضافی در قالب مکمل‌ها، ممکن است ابتدا نیاز به مشاوره پزشکی داشته باشد. اگر مقدار کلسیم مصرفی خود را با افزودن مکمل ها به رژیم غذایی افزایش دهید، ممکن است جذب منیزیم را کاهش دهید. و مقادیر کمتر منیزیم در بدن ممکن است منجر به افزایش خطر بیماری قلبی، دیابت و پوکی استخوان شود. 

آهن و چای سبز

حتی اگر چای سبز به طور رسمی به عنوان یک مکمل ویتامین در نظر گرفته نشود، مهم است که تأثیر چای سبز روی سایر فرآیندهای بدن داشته باشد.

به خصوص زمانی که مکمل آهن مصرف می کنید. هنگامی که چای سبز زیاد می نوشید، می تواند جذب آهن را کاهش دهد و کمبود آهن می تواند چند اثر منفی بر سلامت داشته باشد. مطمئن شوید آیا مصرف مکمل های آهن و نوشیدن چای سبز در طول روز برای شما صرفه جویی می کند یا خیر.

دارو

برخی از مکمل های ویتامین نیز می توانند با داروهایی که مصرف می کنید تداخل داشته باشند. و این بدان معناست که با تلاش برای افزایش مصرف ویتامین برای احساس بهتر، در واقع می‌توانید تأثیر منفی بر اثر دارویی که مصرف می‌کنید داشته باشید. به همین دلیل است که ما قویاً توصیه می کنیم که همیشه قبل از مصرف مکمل های ویتامین با یک متخصص پزشکی مشورت کنید. به خصوص زمانی که در حال مصرف دارو هستید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان