خواص نخود یکی دو تا نیست + شگفت زده می شوید!

خط سلامت: اگر عاشق نخود هستید، پس ما چند خبر خوب برای شما داریم: این حبوبات کوچک و همه کاره بسیار سالم هستند. آنها حاوی مواد مغذی زیادی هستند و دارای فواید سلامتی خاصی هستند که اضافه کردن آنها به تمام غذاهای خود را وسوسه انگیز می کند.

خواص نخود یکی دو تا نیست + شگفت زده می شوید!

نخود شگفت‌انگیز است. منبع واقعاً خوبی از پروتئین گیاهی، فیبر و ویتامین ها و مواد معدنی مختلف هستند و آنها یک افزودنی واقعا آسان و همه کاره برای وعده های غذایی هستند.

به گزارش خط سلامت می توانید آنها را تفت دهید و به عنوان میان وعده یا در سالاد خود استفاده کنید، می توانید آنها را به پاستا یا سوپ اضافه کنید و می توانید آنها را به یک میان وعده خوشمزه هوموس تبدیل کنید.

مواد مغذی نخود

چه چیزی نخود را سالم می کند؟ نخود حاوی مقدار زیادی پروتئین است. اگر یک اونس نخود بخورید، پروتئین دریافتی خود را به سه گرم افزایش می دهید.

نخود دارای فیبر بسیار بالایی است. نخود سرشار از آهن و ویتامین C است، به این معنی که نخود نه تنها می تواند به دریافت آهن کمک کند، بلکه به جذب آهن نیز کمک می کند.

سایر فواید حبوبات عبارتند از: حاوی ویتامین های ضروری و مواد مغذی مانند منیزیم، پتاسیم و سلنیوم هستند. آنها باعث نمی شوند که قند خون به اندازه سایر غذاها افزایش یابد، که آنها را به یک میان وعده خوب برای کنترل قند خون تبدیل می کند و آخرین، اما قطعا نه کم اهمیت، نخود ممکن است به کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان کمک کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان