این ادویه را با احتیاط بخورید! می تواند کشنده باشد

خط سلامت: دارچین ادویه ای محبوب است که در تهیه بسیاری از غذاها کاربرد دارد. مشخص شده است درصد کمی از افراد پس از خوردن یا تماس با دارچین، دچار آلرژی می شوند.

این ادویه را با احتیاط بخورید! می تواند کشنده باشد

دارچین ادویه ای پرطرفدار است که استفاده از آن، طعم خاصی به غذا می دهد.

به گزارش خط سلامت برخی افراد، نسبت به پروتئین خاصی که در دارچین وجود دارد حساسیت بالایی دارند و در نتیجه خوردن یا تماس با دارچین دچار واکنش های آلرژیک می شوند.

دارچین چه کاربردهایی دارد؟

دارچین ادویه ای است که از پوست گونه های مختلف درختان دارچین بومی مناطق خاصی از چین، هند و آسیای جنوب شرقی به دست می آید. دارچین عمدتاً در غذا برای افزایش طعم استفاده می شود.

علائم حساسیت به دارچین چیست؟

آلرژی نسبت به انواع مختلف ادویه، دو درصد از همه آلرژی ها را تشکیل می دهد. تنها درصد کمی از افراد پس از خوردن یا تماس با دارچین واکنش های آلرژیک را تجربه می کنند. علائم  حساسیت به دارچین عبارت است از:

گزگز، خارش و تورم لب، صورت و زبان

تورم در سایر قسمت های بدن

مشکل در تنفس

خس خس سینه

گرفتگی بینی

درد شکم

اسهال

سرگیجه

حالت تهوع

استفراغ

غش کردن

خارش

افرادی که نسبت به دارچین آلرژی دارند به ندرت یک واکنش آنافیلاکتیک شدید و تهدید کننده زندگی را در نتیجه حساسیت خود تجربه می کنند. اگر نسبت به دارچین آلرژی دارید در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید:

مشکل در تنفس

کهیر یا تورم

گرفتگی گلو

حالت تهوع

استفراغ

درد شکم

اسهال

سرگیجه

غش کردن

فشار خون پایین

ضربان قلب تند

علت حساسیت به دارچین چیست؟

بوییدن، لمس کردن یا خوردن دارچین باعث ایجاد واکنش های آلرژیک در برخی افراد می شود. طعم دارچین مصنوعی موجود در آدامس، خمیر دندان یا دهان شویه می تواند در موارد نادری باعث واکنش های آلرژیک شود. طعم دارچین مصنوعی ممکن است باعث استوماتیت ( التهاب دهان) تماسی شود که احساس سوزش یا خارش در دهان را به دنبال دارد. 

آلرژی به دارچین چگونه درمان می شود؟

اولین قدم در درمان حساسیت به دارچین اجتناب از مصرف دارچین یا محدود کردن قرار گرفتن در معرض آن است. در صورت تجربه یک واکنش آلرژیک، پزشک ممکن است داروهای آنتی هیستامین مانند دیفن هیدرامین را تجویز کند.

پزشک همچنین ممکن است یک تزریق خودکار اپی نفرین را برای کنترل واکنش آنافیلاکتیک تجویز کند. کالج آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا توصیه می کند کودکان مبتلا به آلرژی به دارچین و مراقبان آنها یک تزریق کننده اپی نفرین همراه داشته باشند تا از هر گونه اتفاق ناگوار جلوگیری شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان