مواد غذایی را اینگونه نگه دارید، دیرتر خراب می شوند

خط سلامت: نگهداری موثر از مواد غذایی با برخی ترفندهای ساده، امکان پذیر می شود.

مواد غذایی را اینگونه نگه دارید، دیرتر خراب می شوند

نگهداری از مواد غذایی ، به گونه ای که مجددا بتوان از آن ها استفاده کرد، با برخی ترفندهای ساده امکان پذیر است.

به گزارش خط سلامت بر اساس مطالعه ای که اخیرا منتشر شده است حدود یک پنجم از مواد غذایی در جهان به هدر می رود. بنابراین این سوال پیش می آید که چگونه می توان باقی مانده مواد غذایی را تازه نگه داشت و مجددا از آن ها استفاده کرد؟

نگهداری از مواد غذایی

نگهداری از مواد غذایی با استفاده از برخی تکنیک های خاص امکان پذیر است. در ادامه برخی از ترفندهایی که به نگهداری موثر از مواد غذایی کمک می کند را توضیح می دهیم:

نگهداری از غذاهای کنسرو شده

نحوه نگهداری از غذاهای کنسرو شده بسیار مهم است، چراکه پس از باز شدن درب، قلع موجود در آن ها سریعا به محتویات درون قوطی منتقل می شود. متخصصان توصیه می‌کنند برای نگهداری از باقی مانده کنسروها قبل از اینکه آن ها را در یخچال بگذارید، محتویات درون قوطی را در یک کاسه یا ظرف دربسته بریزید و ظرف دو روز از آن استفاده کنید یا آن را منجمد کنید.

نگهداری از لیموی برش خورده

مرکبات به دلیل وجود شکر و اسید بسیار سریع اکسید می‌شوند. با این حال برای اینکه میوه برش خورده ظاهری با طراوت داشته باشد، آن را در یک کاسه پر از یخ خرد شده قرار دهید تا تازه بماند.

نگهداری از نان

نگهداری از نان در یک کیسه نخی یا پاکت کاغذی، احتمال کپک زدن را کاهش می دهد ( رطوبت کاهش می یابد). همچنین برای ماندگاری بیشتر، می توانید نان را نیز منجمد کنید.

نگهداری از خیار

برای استفاده مجدد از خیار برش خورده، آن را در یک ظرف دربسته، قرار دهید و یک تکه دستمال کاغذی روی آن بگذارید.

نگهداری از رب گوجه فرنگی

پس از باز شدن قوطی رب گوجه فرنگی، برای حفظ تازگی، محتویات آن را به ظرف دربسته منتقل کنید و برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض هوا مقداری روغن به آن اضافه کنید. این کار باعث می‌شود رب گوجه تا هفته‌ها ماندگاری داشته باشد.

نگهداری از نصف پیاز

بهترین راه برای استفاده مجدد از نصف پیاز، این است که آن را خرد کرده و فریز کنید. سپس آن را برای درست کردن سس ماکارونی و ... مورد استفاده قرار دهید.

نگهداری از سالاد

سالاد کاهو پس از مدتی حالت پژمرده به خود می گیرد، در اینصورت می‌توانید برگ‌های کاهو را با قرار دادن آنها در یک کاسه بزرگ آب یخ به مدت 10 تا 15 دقیقه شاداب کنید، سپس آن ها را آبکش کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان