چرا اینفلوئنسرها اصرار دارند کره بخورید؟

خط سلامت: کره یک میان وعده سالم نیست و مصرف منظم آن به عنوان بخشی از رژیم غذایی گوشتخواران می تواند خطر بیماری قلبی، کمبود مواد مغذی و سایر مشکلات سلامتی را افزایش دهد.

چرا اینفلوئنسرها اصرار دارند کره بخورید؟

چرا اینفلوئنسر های رژیم غذایی و تناسب اندام به مردم می گویند که کره بخورند؟

به گزارش خط سلامت اینفلوئنسرهای رژیم غذایی تأثیرگذاران رژیم غذایی و تناسب اندام افراد را تشویق می کنند که از کره به عنوان بخشی از برنامه های کم کربوهیدرات مانند رژیم گوشتخواران استفاده کنند.

مردم در رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از رژیم غذایی گوشتخواران کره می خورند .

طرفداران ادعا می کنند که با کمک به احساس سیری به کاهش وزن کمک می کند و مزایای دیگری مانند بهبود خلق و خو و انرژی دارد .

با این حال، متخصصان تغذیه آن را توصیه نمی کنند و هشدار می دهند مصرف میان وعده کره می تواند به مشکلات قلبی، کمبود مواد مغذی و مشکلات روده کمک کند.

گزینه های میان وعده سالم تر شامل آجیل، دانه ها، میوه ها و سبزیجات است.

رژیم غذایی گوشتخواران شامل خوردن فقط محصولات حیوانی - مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و لبنیات - به استثنای غذاهای گیاهی است و برخی افراد ادعا می کنند که می تواند به کاهش وزن کمک کند.

هدف مصرف کربوهیدرات صفر است.

کره یک ماده غذایی غیر متعارف برای کاهش وزن است و مصرف بیش از حد آن با تعدادی از پیامدهای سلامتی ضعیف همراه است.

خطرات سلامتی مصرف میان وعده کره

 این روند نگران کننده است، زیرا کره دارای چربی اشباع و کالری بسیار بالایی است که می تواند به افزایش وزن و سایر مشکلات سلامتی کمک کند.

 در حالی که چربی بخش مهمی از رژیم غذایی است، همه چیز در مورد اعتدال است. مهم است که وعده های غذایی متعادل باشد و غذا را در پنج گروه اصلی غذایی مصرف کنیم تا اطمینان حاصل کنیم تمام مواد مغذی ضروری را که بدن مان برای سالم ماندن نیاز دارد، دریافت می کنیم.

محتوای چربی اشباع بالا موجود در کره ممکن است کلسترول LDL را افزایش دهد و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد .

علاوه بر این او می‌گوید بسیاری از افراد در حال حاضر بیش از حد چربی‌های اشباع شده مصرف می‌کنند و خوردن میان‌وعده کره کمکی به این موضوع نمی‌کند.

مردان نباید بیش از 30 گرم چربی اشباع در روز و زنان نباید بیش از 20 گرم مصرف کنند.

یک 2014 مطالعه دریافت مصرف چربی اشباع بالاتر با نمرات چاقی و شاخص توده بدنی (BMI) بالاتر مرتبط است .

کلر ریفکین ، متخصص تغذیه، می گوید چربی متراکم ترین ماده مغذی است. همچنین درست است که چربی ها برای سیری ضروری هستند و به رفع گرسنگی کمک می کنند.

او توضیح می‌دهد: این احتمالاً برخی را به این باور می‌رساند که مصرف کره می‌تواند به طور مؤثر بخش قابل توجهی از نیازهای کالری را برآورده کند و در عین حال احساس سیری را نیز حفظ کند. با این حال، واقعیت این است که صرف مصرف یک چربی اشباع شده، که فاقد کربوهیدرات های غنی از فیبر و پروتئین است، بعید است که سیری پایدار ایجاد کند.

فیبر کم تنها یک مشکل نیست زیرا احتمالاً احساس گرسنگی خواهید کرد.

شفقت خاطرنشان می کند: بدون فیبر کافی در رژیم غذایی، ممکن است دچار یبوست شوید. رژیم های کم فیبر با افزایش شیوع بیماری های روده مانند بیماری التهابی روده ، چاقی، دیابت نوع 1 و سندرم متابولیک مرتبط هستند.

فقدان فیبر غذایی می تواند بر میکروبیوت روده و هضم تأثیر منفی بگذارد و منجر به یبوست و در موارد شدیدتر سرطان روده بزرگ شود که در جوانان رو به افزایش است.

خطر کمبود مواد مغذی 

هنگامی که به طور معمول از میان وعده های سالم تر مانند یک تکه میوه یا برخی سبزیجات استفاده می کنید، خطر کمبود مواد مغذی را نیز افزایش می دهید.

رژیم غذایی متشکل از غذاهای حیوانی ممکن است دارای ویتامین‌هایی کم باشد که اغلب از غذاهای گیاهی به دست می‌آیند.

 مطالعه ای در 2018 نشان داد یک رژیم غذایی با پروتئین حیوانی بالا و یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارای مقادیر کم B1، D، E، کلسیم، منیزیم و پتاسیم  به سلامت کلی کمک می کنند.

یکی از ویتامین های مورد توجه خاص، ویتامین C است . گوشت ها منبع خوبی از ویتامین C نیستند و اگر به اندازه کافی از آن استفاده نکنید، می تواند منجر به اسکوربوت شود .

راه های سالم تر برای پیروی از رژیم غذایی گوشتخواران

رژیم غذایی گوشتخواران به عنوان یک سبک تغذیه سالم در نظر گرفته نمی شود ، و هیچ مدرکی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد که می تواند برخی از مشکلات سلامتی را از بین ببرد.

علاوه بر این، حذف منابع غذایی گیاهی می تواند مصرف مقادیر کافی از مواد مغذی که برای سلامتی مهم هستند را برای شما دشوار کند.

با این حال، اگر فردی هستید که دوست دارید یک رژیم غذایی عمدتاً مبتنی بر حیوانات داشته باشید، چگونه می‌توانید این کار را به روشی سالم‌تر انجام دهید؟

ضروری است که هر فردی که از این رژیم پیروی می‌کند، غذاها یا مکمل‌های غنی از ریزمغذی‌ها را برای کاهش خطر کمبود در این رژیم اضافه کند. این به معنای اتخاذ رویکردی کمتر سختگیرانه برای رژیم غذایی گوشتخواران است، اما می تواند در دراز مدت برای سلامتی بهتر باشد.

ایده خوبی است که آن کره را با یک میان وعده غنی از مواد مغذی مانند هویج، فلفل دلمه ای ترد یا حتی یک پرتقال جایگزین کنید تا میزان ویتامین C خود را افزایش دهید.

هرگز نباید از کره به عنوان جایگزین غذا استفاده کنید. تخم مرغ کولین ، فولات، ویتامین D، ید، ویتامین های B و پروتئین با کیفیت بالا را تامین می کند، در حالی که ماهی روغنی منبع سالمی از امگا 3 است. باید به جای آن از آجیل و دانه ها استفاده کنید.

مشتی آجیل و دانه های مخلوط، مانند بادام، بادام هندی و تخمه کدو ، یک میان وعده راحت را ارائه می دهد که سرشار از چربی های مفید است.

برخلاف چربی های اشباع شده موجود در کره، چربی های موجود در آجیل و دانه ها نوع سالم چربی هستند که در واقع از سلامت قلب حمایت می کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان